Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin liderlik stili algıları ve örgütsel sessizlik yaşama düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı üniversitelerin spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin çoklu liderlik stiline ilişkin algı düzeylerinin, genel liderlik algı düzeylerinin ve örgütsel sessizlik düzeylerinin belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkilerin ortaya konmasıdır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini 251 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; Bass ve Avolio (1997) tarafından geliştirilen `Multifactor Leadership Questionnaire 5 – x short(MLQ)`veri toplama aracının Cemaloğlu (2007a) tarafından, daha sonra Şirin ve Yetim (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan formu, Kahveci ve Demirtaş (2013) tarafından geliştirilen `Örgütsel Sessizlik Algı Ölçeği`, araştırmacı tarafından oluşturulan ve geçerlilik güvenirlik çalışması yapılan `Liderlik Algı Ölçeği` ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. İlişkisiz ölçümlerde t testi, tek yönlü varyans analizi, aşamalı çoklu doğrusal regresyon analizi ve (p<0,05) anlamlılık düzeyinde farklılığın hangi gruplar arasında olduğunun belirlenmesi amacıyla çoklu karşılaştırma LSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda dönüşümcü ve işlemci liderlik ile liderlik davranış sonuç algılarının ve yöneticilerin genel liderlik algı düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yöneticilerin örgütsel sessizlik düzeylerinin yüksek olduğu, kadın yöneticilerin erkek yöneticilere göre örgütsel sessizlik yaşama düzeylerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir. Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin dönüşümcü liderlik algı düzeylerini en iyi yordayan değişkenin örgütsel sessizlik yaşama düzeyi olduğu elde edilen bir diğer sonuçtur. The goal of this research is to determine the perception of administrators of higher education institutions providing sports education on multiple leadership style, their general level of perception on general leadership and organizational silence levels and determining the relationship between those variables. The research uses the relational screening model. The sample of the research was comprised of 251 instructors. The research data has been gathered by `Multifactor Leadership Questionnaire 5 – x short (MLQ)` data gathering tool developed by Bass and Avolio (1997) and its form adapted to Turkish by Cemaloğlu (2007a) then Şirin and Yetim (2009) and `Organizational Silence Perception Scale` developed by Kahveci and Demirtaş (2013), and `Leadership Perception Scale` and Personal Information Form developed and tested by a validity credibility study by the researcher. t test, one-way analysis of variance, gradual multiple linear regression analysis (p<0.05) were used for unrelated measurements, and multiple comparison LSD test was used to determine which groups had differences in levels of significance. As a result of the research, it has been determined that transformasyonel and transaksiyonel leadership and leadership attitude result perceptions general leadership perception of administrators were high. It has been determined that organizational silence levels of administrators were high, and female administrators had higher organizational silence living levels compared to male administrators. Organizational silence living level being the best variable to predict transformational leadership perception levels of administrators working in higher education institutes providing sport education was another result.
Collections