Show simple item record

dc.contributor.advisorAladağ, Mine
dc.contributor.authorDerincegöz, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:53:57Z
dc.date.available2020-12-29T07:53:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350932
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul-red algısı, benlik saygısı ve duygu düzenleme güçlüklerinin affetme düzeylerindeki yordayıcı rolünü incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ege Üniversitesi'nin farklı fakülte ve bölümlerinde öğrenim görmekte olan 501 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında; Heartland Affetme Ölçeği, Ebeveyn Kabul-Red Ölçeği, İki Boyutlu Benlik Saygısı Ölçeği, Duygu Düzenleme Güçlükleri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu veri toplama araçları kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordama gücünü belirlemek amacıyla aşamalı çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Aşamalı çoklu regresyon analizi bulguları incelendiğinde ise; üniversite öğrencilerinin duygu düzenleme güçlükleri düzeylerinin affetme düzeylerini negatif yönde anlamlı düzeyde yordadağı ve affetme düzeylerindeki değişimin %32'sini açıklayarak önemli bir yordayıcısı olduğu, benlik saygısı düzeylerinin affetme düzeylerini pozitif yönde anlamlı düzeyde yordadığı ve affetme düzeylerindeki değişimin %1'ini açıkladığı, ancak ebeveyn kabul-red algısı düzeylerinin affetme düzeylerini yordayıcı rolünün bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate the predictive role of parental acceptance-rejection, self esteem, and emotion regulation difficulties in forgiveness levels of university students. The sample of the study was consisted of 501 undergraduate students studying in different faculties and departments of Ege University during academic years between 2018-2019. Data was collected using The Heartland Forgiveness Scale, Parental Acceptance-Rejection Scale, Two-Dimensional Self Esteem Scale, Difficulties in Emotion Regulation Scale, and Personal Information Form. The stepwise multiple regression analysis was conducted to determine the predictive power of independent variables in dependent variables.Stepwise multiple regression analysis findings showed that; university students' emotion regulation difficulties levels predicted forgiveness levels in a negative direction, and had an important predictor role by explaining 32% of the changes in forgiveness levels, self-esteem levels predicted forgiveness levels in a positive direction, and explained 1% of the changes in forgiveness levels, but parental acceptance-rejection perception levels did not play a role in predicting the level of forgiveness. The findings were discussed based on the related literature and some suggestions were made for future research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin ebeveyn kabul-red algısı, benlik saygısı ve duygu düzenleme güçlüklerinin affetme düzeylerini yordamadaki rolü
dc.title.alternativeThe role of perceived parental acceptance-rejection, self esteem, and emotion regulation difficulties in predicting forgiveness levels of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-21
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmParantel acceptance-rejection
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmEmotion dysregulation
dc.subject.ytmForgiveness
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10241961
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564226
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess