Öğretmen adaylarının modern fizikte kullanılan metaforlara ilişkin algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sarı, Musa | |
dc.contributor.author | Ağa, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:53:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:53:25Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350789 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, modern fizikte kullanılan metaforlarla ilgili öğrencilerin algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; bir devlet üniversitesinin Fizik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda okuyan, kuantum fiziği ve atom fiziği derslerini almış olan 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=10) oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın ilk aşamasında öğrencilere modern fizikte kullanılan metaforların yer aldığı açık uçlu sorulardan oluşan ölçme aracı dağıtılmış ve bu kavramlarla ilgili düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasına, birinci aşamaya katılan öğrenciler arasından gönüllülük esası ile seçilen öğrenciler (n=4) katılmış ve bu öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmanın bulguları sonucunda, öğretmen adaylarının kullanılan metaforik kavramlar sayesinde soyut ve bilinmeyen kavramları daha kolay anladıkları ve gerekli geri çağırımları yaparak kavramları yorumlayabildikleri görülmüştür. Diğer yandan hedef kavramla bire bir örtüşmeyen metaforların, öğrencilerde tam olarak algılanmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to release the perception of students' related with the metaphors used in modern physics lessons. The researcher group contains public university students who has studied quantum physics and atom physics at 4th and 5th grade (n=10). Thus, at the first level of the study, the students were given open-ended inventory. Also, the students had a half-constructed interview at the second stage (n=4). It is found that the candidates understood the abstract and unknown terms easily by the via of metaphoric concepts and they were able to annotate these terms making needed by recalling. However, it is seen that the students weren't able to understand the metaphors that didn't overlop with target terms. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının modern fizikte kullanılan metaforlara ilişkin algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining teacher candidates' perceptions about using metaphors in modern physics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-16 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Modern physics | |
dc.subject.ytm | Physics | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.subject.ytm | Metaphorical image | |
dc.identifier.yokid | 10170281 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485931 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |