Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Musa
dc.contributor.authorAğa, Serap
dc.date.accessioned2020-12-29T07:53:25Z
dc.date.available2020-12-29T07:53:25Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350789
dc.description.abstractBu araştırmada, modern fizikte kullanılan metaforlarla ilgili öğrencilerin algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; bir devlet üniversitesinin Fizik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda okuyan, kuantum fiziği ve atom fiziği derslerini almış olan 4. ve 5. sınıf öğrencileri (n=10) oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın ilk aşamasında öğrencilere modern fizikte kullanılan metaforların yer aldığı açık uçlu sorulardan oluşan ölçme aracı dağıtılmış ve bu kavramlarla ilgili düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasına, birinci aşamaya katılan öğrenciler arasından gönüllülük esası ile seçilen öğrenciler (n=4) katılmış ve bu öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmanın bulguları sonucunda, öğretmen adaylarının kullanılan metaforik kavramlar sayesinde soyut ve bilinmeyen kavramları daha kolay anladıkları ve gerekli geri çağırımları yaparak kavramları yorumlayabildikleri görülmüştür. Diğer yandan hedef kavramla bire bir örtüşmeyen metaforların, öğrencilerde tam olarak algılanmadığı sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to release the perception of students' related with the metaphors used in modern physics lessons. The researcher group contains public university students who has studied quantum physics and atom physics at 4th and 5th grade (n=10). Thus, at the first level of the study, the students were given open-ended inventory. Also, the students had a half-constructed interview at the second stage (n=4). It is found that the candidates understood the abstract and unknown terms easily by the via of metaphoric concepts and they were able to annotate these terms making needed by recalling. However, it is seen that the students weren't able to understand the metaphors that didn't overlop with target terms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının modern fizikte kullanılan metaforlara ilişkin algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamining teacher candidates' perceptions about using metaphors in modern physics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-16
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmModern physics
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmMetaphorical image
dc.identifier.yokid10170281
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485931
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess