Show simple item record

dc.contributor.advisorSevin, Halise Dilek
dc.contributor.authorKoyuncu, Murat Bahadir
dc.date.accessioned2020-12-29T07:53:24Z
dc.date.available2020-12-29T07:53:24Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350787
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; konaklama işletmelerinde çalışanlara uygulanan psikolojik şiddeti, konaklama işletmelerinde çalışanların iş tatmini incelmek ve psikolojik şiddet algısının iş tatmini üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmada psikolojik şiddet kavramı, tarihçesi, psikolojik şiddetle birlikte kullanılan kavramlar, psikolojik şiddet davranışları, süreçleri, türleri, nedenleri, izleyicisi, dereceleri, etkileri, psikolojik şiddete karşı önlemler, psikolojik şiddetin hukuki boyutu, iş tatmini, iş tatminini etkileyen faktörler, iş tatmini yükseltme yöntemleri ve sonuçları detaylı olarak incelenmiştir. Araştırma için Antalya ili, ilçeleri ve beldelerindeki 548'i 5 yıldızlı, 109'u 4 yıldızlı, 8'i 3 yıldızlı olmak üzere toplam 665 otel çalışanına anket yöntemi uygulanmış, demografik özelliklere göre frekans dağılımları, t testi ve anova, regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; psikolojik şiddet ve iş tatmini arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu yani psikolojik şiddet arttıkça iş tatmininin düştüğü ortaya çıkarılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the psychological violence applied to employees in the hospitality business, to examine the job satisfaction of the employees in the hospitality businesses and to determine the effect of psychological violence perception on job satisfaction. The concept of psychological violence, history, concepts used in conjunction with psychological violence, psychological violence behaviours, processes, types, causes, followers, grades, effects, measures against psychological violence, legal dimension of psychological violence, job satisfaction, factors affecting job satisfaction, job satisfaction increasing methods and results have been examined in detail in the research. A survey method was applied to a total of 665 hotel employees, 548 of whom were in 5 star hotels, 109 were in 4 star hotels and 8 were in 3 star hotels in Antalya province, its districts and villages. Frequency distributions, t test and anova, and regression analyses were performed according to demographic characteristics. According to the findings of the research, it is revealed that there is a negative relationship between psychological violence and job satisfaction, that is, as psychological violence increases, job satisfaction decreases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde çalışanların psikolojik şiddet (Mobbing) algısının iş tatminine etkisi(Antalya ili örneklemesi)
dc.title.alternativeThe effects of psychological violence perceptions of hospitality employees to job satisfaction (Antalya province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological maltreatment
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmMobbing
dc.identifier.yokid10155488
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461462
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess