7E öğrenme modeline uygun tasarlanan 5. sınıf matematik dersi kesirler konusundaki öğrenci başarısına, tutumuna ve bilgilerin kalıcılığına etkisi
dc.contributor.advisor | Aktaş, Mine | |
dc.contributor.author | Kayhan, Rukiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:52:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:52:55Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-09-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350688 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada bir öğrenme modeli olarak 7E Öğrenme Modelinin akademik başarıya, bilgilerin kalıcılığına ve öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma kapsamında ortaokul 5. sınıf kesirler konusu ele alınmıştır. 7E Öğrenme Modeli ile ilgili matematik eğitimi alanındaki çalışmalar fen eğitimi alanındaki kadar çok değildir. Bu araştırma, 7E Öğrenme Modelinin öğrencilerin matematiğin bir konusunu öğrenmeleri üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu ortaya koyması yönüyle önem arz etmektedir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Denizli ili, Pamukkale ilçesinde bulunan bir ortaokulun iki 5. sınıf şubesi ile yapılmıştır. Kesirler konusu deney grubunda 7E Öğrenme Modeline uygun olarak, kontrol grubunda ise mevcut Öğretim Programında yer alan etkinliklerin uygulandığı yöntem ile anlatılmıştır. Araştırma ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Hazırlanan başarı testi uygulama öncesinde ön-test, uygulama sonrasında son-test ve uygulamadan sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin derse yönelik tutumlarını ölçmek için de matematik tutum ölçeği ön-tutum ve son-tutum olarak uygulanmıştır. Veriler istatistik yöntemleri ile analiz edilmiş ve sonuç olarak 7E Öğrenme Modeline göre hazırlanan öğrenme ortamının, öğrencilerin 5. sınıf Kesirler konusunu öğrenmelerinde, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı üzerinde ve öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde olumlu yönde etkisi olduğunu ortaya çıkmıştır. Mevcut Öğretim Programında yer alan etkinliklere uygun yapılan öğrenme ortamının ise, öğrencilerin öğrenmeleri, bilgilerinin kalıcılığı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik dersine | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of 7E learning model as a learning model, on academic achievement, the persistence of knowledge and the attitude of students towards the Maths course was investigated. In the scope of the research, the subject of fractions of 5th grades at a secondary school is handled. The studies on 7E learning model in Maths course are not as much as those in Science course. This research has significance in that it reveals how 7E learning model effects the way students learn a Maths subject. The research was conducted in the second term of 2015-2016 academic year with two sections of 5th grades at a secondary school in Pamukkale district in the city of Denizli. The subject of fractions was thought using 7E learning model in the experimental group and in the control group with using the method in which the activities that exist in the current curriculum are applied. The research is a quasi experimental study with pretest and posttest control groups. The prepared achievement test was applied as a pretest before the practice, as a posttest following the practice and as a permanence test after the practice. In order to measure the attitude of students towards the lesson, the Maths attitude test was used as a pretest and posttest. The data were analyzed by statistical method and as a consequence, it turned out that the learning environment prepared according to the 7E Learning Model has a postive effect on the students learning of the 5th grades fractions, the persistence of the learned information and the attitudes of the students towards the lessons.However, the learning environment using the method in which the activities that exist in the current curriculum are applied is used does not have any effects on the learning of students and persistence of knowledge. Also, it was not observed any negative or positive effects on the attitude of students towards a Maths course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7E öğrenme modeline uygun tasarlanan 5. sınıf matematik dersi kesirler konusundaki öğrenci başarısına, tutumuna ve bilgilerin kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of secondary school 5th grade learning outcomes developed according to the 7E learning model on 5th graders' learning process of the subject of fractions, the persistence of knowledge and the attitude towards maths course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-29 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | 7E learning model | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10166203 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485960 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |