Acil servislerde hastalar ve hemşireler tarafından yapılan ağrı değerlendirmesinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Cebeci Araştırma ve Uygulama Hastanesi,Sağlık Bakanlığı Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim Araştırma Hastanesi ve Bayındır HastanesiSöğütözü Şubesi Acil Servis Gözlem Üniteleri'nde hastalar ve hemşireler tarafından yapılanağrı değerlendirmesinin karşılaştırılması amacıyla tanımlayıcı ve karşılaştırmalı olarakyapılmıştır. Veriler 25.11.2014 ve 15.02.2015 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanınörneklemini 175 hasta, 35 hemşire oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, hastaya aittanıtıcı bilgiler formu, hemşireye ait tanıtıcı bilgiler formu ve McGill Melzack ağrı soru formukullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, sayı ve yüzdelik hesapları, ki-kare analizi,kappa uyum analizi ve wilcoxon işaret testi kullanılmıştır. Araştırmanın uygulanabilmesi içinetik kuruldan ve hastanelerden yazılı izin, hemşire ve hastalardan yazılı onam alınmıştır.Hemşirelerin %74,3'ü hastanın ifade ettiği ağrıyı her zaman doğru bulmadığını ve %85,7'siağrı değerlendirme bulgularını kayıt etmediğini belirtmiştir. Ağrının tüm boyutları ile ilgilihastaların verdiği puan ortalamaları 20,48 ± 10,10 iken, hemşirelerin verdiği 14,35 ±8,46'dır. Hastaların ve hemşirelerin ağrının duyusal, duygusal, değerlendirici ve çeşitliyönlerini gösteren boyutları ile ilgili verdikleri puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdananlamlı bir fark vardır (p<0,05). Sonuç olarak, hemşirelerin ağrı değerlendirmelerihastalardan önemli derecede düşük bulunmuştur. Sağlık personeli eğitim kurumlarının vesağlık kurumlarının ağrı yönetimine ilişkin politika ve prosedürlerinin geliştirilmesiönerilmektedir.Anahtar kelimeler : Ağrı değerlendirmesi, acil servis, ağrı, hasta, hemşire This research was conducted in Ankara University Medical Faculty Cebeci Research andApplication Hospital, Ministry of Health Dışkapı Yıldırım Beyazıt Education ResearchHospital and Bayindir Hospital Söğütözü Branch emergency service monitoring units asdescriptive and comparative for comparing pain evaluation made by patients and nurses.Data was collected between 25.11.2014 and 15.02.2015. The sampling of researchconsisted of 175 patients and 35 nurses. For collection of data, patient information form,nurse information form and McGill Melzack pain questionnaire form. For evaluation ofdata, number and percentage calculations, chi square analysis, cappa compliance analysisand wilcoxon sign test were used. For the research to be applied written consent wasreceived from ethical council and hospitals as well as from nurses and patients. 74,3% ofnurses stated that they do not think that the pain expressed by patient is always right andthat 85,7% of them state that they do not record the pain evaluation findings. While pointaverage given by patients related with all dimensions of pain was 20,48 ± 10,10, averagegiven by nurses is 14,35 ± 8,46. There is a statistically significant difference between thepoint averages given by patients ad nurses related with dimensions demonstratingemotional, evaluating, sensual etc. aspects of pain (p<0,05). As a result pain evaluations ofnurses were found to be significantly lower than patients. It is suggested that the policyand procedures of health personnel education institutes and health institutes related withpain management should be improved.Key words : Pain evaluation, emergency service, pain, patient, nurse
Collections