Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorKaratağ, Elif
dc.date.accessioned2020-12-29T07:52:04Z
dc.date.available2020-12-29T07:52:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350513
dc.description.abstractBu araştırmada, 8. sınıf öğrencilerinin temel geometrik kavramları içeren günlük hayat durumlarına dayalı sözel matematik problemlerini çözme süreçlerinin matematiksel modelleme kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Amacı doğrultusunda nitel bir durum çalışması olarak araştırmanın katılımcıları, 2016-2017 eğitim- öğretim yılında bir devlet ortaokulunda öğrenim gören sekiz tane sekizinci sınıf öğrencisidir. Katılımcıları belirlemede amaçlı örneklem yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma boyunca veri toplama araçları olarak, yarı yapılandırılmış ön görüşme formları, öğrencilerin yazılı dokümanları, görüşmeler ve gözlemler kullanılmıştır. Verilerin analiz edilme sürecinde, içerik analizinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin günlük hayat problemini anlama, problemi matematiksel olarak modelleme, matematiksel çözüm yapma ve çözümü günlük hayat durumuna aktarabilme noktalarında çeşitli sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, ortaokul matematik öğretmenlerine ve bu konularda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara ve eğitimcilere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine 8th grade students' problem solving process within mathematical modelling when they encounter verbal mathematical problems based on daily life situations including basic geometric concepts. Participants eight eighth-grade students who enrolled in a state secondary school in the 2016-2017 academic year. The purposeful sampling was used to identify the participants. Semi-structured pre-interview forms, written documents of students, interviews and observations were used as data collection tools throughout the research. Content analysis was used to analysis of the data. According to the results, the students hadve various problems in understanding the daily life problems, mathematically modeling the problem, doing the mathematical solution and transferring the solution to the daily life situation. Based on the results obtained from the research, some suggestions were made to the school mathematics teachers, researchers, and trainers who want to work on similar areas.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8.sınıf öğrencilerinin temel geometrik kavramları içeren günlük hayat durumlarına dayalı sözel problemleri modelleme süreçlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating 8th grade students' modelling processes of verbal problems based on daily life situations containing basic geometric concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-08
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmGeometry teaching
dc.subject.ytmVerbal problems
dc.subject.ytmModelling
dc.subject.ytmProblem solving method
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmActivities of daily living
dc.identifier.yokid10175951
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485988
dc.description.pages223
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess