Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Salih
dc.contributor.authorCeylan, Derya
dc.date.accessioned2020-12-29T07:51:49Z
dc.date.available2020-12-29T07:51:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-12-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350463
dc.description.abstractBu çalışmada dokuzuncu sınıf coğrafya dersi öğretim programında yer alan harita bilgisi konularının öğretiminde 5E modeliyle hazırlanan bağlam temelli yaklaşımın kullanılmasının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırmada 9. sınıf coğrafya dersi öğretim programında yer alan A.9.4, A.9.5 ve A.9.6 kazanımlarının kapsadığı harita bilgisi konularına dair akademik başarı durumu ortaya konulmuştur. 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde uygulanan araştırmanın örneklemini Giresun İl merkezinde yer alan Hamdi Bozbağ Anadolu Lisesinde dokuzuncu sınıfta öğrenim gören 34 deney, 32 kontrol grubu olmak üzere toplam 66 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma metot kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test- son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak harita bilgisi başarı testi ve yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS kullanılmıştır. Harita bilgisi başarı testinden elde edilen verilerin incelenmesinde nicel veri analizi teknikleri kullanılmış, veri analizinin nicel boyutunda araştırmanın ilk iki alt problemi için yapılan analizler için t-testinden yararlanılmıştır, araştırmanın nitel boyutu için ise ikinci, üçüncü ve dördüncü alt problem doğrultusunda hazırlanan yapılandırılmış mülakat formlarından elde edilen verilere betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre hem geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim yapılan kontrol grubunun hem de 5E modeliyle hazırlanan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubunun uygulama sonrası akademik başarıları artmıştır. Fakat kontrol ve deney gruplarının uygulama sonrası başarı durumları incelendiğinde deney grubunda yer alan öğrencilerin kontrol grubunda yer alan öğrencilere göre başarı oranlarının daha fazla artmış olduğu görülmektedir. Dolayısıyla 5E modeliyle hazırlanan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının harita bilgisi konularının öğretiminde akademik başarıyı arttırmada etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of the use of the context-based approach prepared in parallel with 5E model for the instruction of the subject-matters on map-information in 9th grade Geography curriculum on academic success. In the research was revealed the academic success-situation concerned with the map-information covered by such gains as A.9.4, A.9.5, A. 9.6 in 9th grade geography curriculum. The sample of the study, applied in fall semester of 2013-2014 academic year , is made up of totally 66 9th grade students at Hamdi Bozbağ High-School in the Province of Giresun, 34 of whom are sampling-group and 32 of whom are control-group. In the study, mixed method was used. In the quantitative part of the study, pre and post test matched control group patterns were used. SPSS was used in the analysis of quantitative data. As a tool of data collection were used the achievement-test of map information and structured interview. Techniques of qualitative data analysis were used for the data obtained from the achievement test of map-information to be studied; t-test was used for the analyses done for the first two sub-problems of the research in the quantitative part of data analysis. However, in the quantitative dimension of the study, descriptive analyses were used for the data obtained from the structured interview forms prepared in parallel with 2th, 3th and 4th sub-problem. The data obtained from the study showed that the academic success-level of the control-group taught in line with traditional approach and sampling group who was taught in parallel with context-based learning approach prepared through 5E model considerably increased. However, when the achievement situation of the sampling and control groups in the aftermath of the application is studied, it is clear that achievement level of the students in the sampling group is much higher than that of the students in the control-group. Hence, it can consequently be said that context-based learning approach prepared in line with 5E model is very effective in increasing academic success in the instruction of the subject-matters on map-information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCoğrafya eğitiminde 5E modeliyle uygulanan bağlam temelli öğretim yaklaşımının akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of context-based learning approach practiced in geography education in parallel with 5E model on academic success
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-12-07
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmContext based approach
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10171754
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485911
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess