Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Cihaner
dc.contributor.authorElderşevi, Muhammed Reşit
dc.date.accessioned2020-12-29T07:50:54Z
dc.date.available2020-12-29T07:50:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350273
dc.description.abstractBu araştırma, Arap ve Türk toplumlarında şu anda kullanılan meslek, sanatkâr ve esnaf isimlerini toplamayı, onları morfolojik olarak sınıflandırmayı ve bunların öğretim yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Araştırmacı önce bu isimleri toplamış sonra onları müştak (kökten türemiş) kelimeler, camit (herhangi bir kökten türememiş) kelimeler ve semaî kelimeler olarak sınıflandırmıştır. İkinci aşamada müştak kelimelerin hangi vezinlerde geldiği, sayıları ve oranları; camit kelimelerin çeşitleri, sayıları ve oranları; semaî kelimelerin çeşitleri, sayıları ve oranları hakkında bilgiler vermiştir. Üçüncü aşamada meslek, sanatkâr ve esnaf isimlerinin öğretim yöntemleri hakkında uygulamalı örnekler vermiştir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölüm, girişi yani araştırma sorununu, araştırmanın önemini, araştırma hedeflerini, araştırmanın sınırlılıklarını ve araştırma terimlerini kapsamaktadır. İkinci bölüm, araştırma metodolojisini, onun prosedürlerini ve daha önceki çalışmaları ele almıştır. Üçüncü bölüm, çalışmanın teorik çerçevesine ayrılmıştır. Meslek, sanatkâr ve esnaf isimleri koyu renkle; bunların morfolojik vezinlere göre tasnifi, çoğulları ve eşanlamlıları, alıntıları, sayfa numaraları geniş ve belgelenmiş bir şekilde açık renkle kaydedilmiştir. Dördüncü bölüm meslek, sanatkâr ve esnaf isimlerinin uygulamalı uygun alıştırmalarla öğretim yöntemlerini ele almıştır. Beşinci ve son bölüm ise, sonuçları ve önerileri kapsamaktadır.
dc.description.abstractThis study aims descriptively, linguistically, grammatically and lexically to identify the names of the professionals, artisans, employees and industrial workers in the Arab and Turkish communities. Firstly, the researcher has collected the names. Secondly, he has classified them grammatically. Thenhe has presented the appropriate methods to teach and study them with multiple examples and applications. The researcher has followed a descriptive methodology which seeks to describe the material to be studied by collecting and analyzing names. The study consists of five chapters: The first chapter deals with the approach, the researchproblem, its importance, objectives, questions, limitations and terminology.The second chapter is about the research methodology as well as procedures and the related previous studies.The third chapter is devoted to the theoretical framework of the study in terms of the collection of names of the professions and trades (in bold color) and classification by morphological balance mentioning their synonyms and their plurals (in light color) in a detailed and documented way citingthe quotations with their page numbers. The fourth chapter deals with the appropriate teaching methods for the names of the professions and trades along with the activities and exercises in the application of these names. The fifth and final chapter covers the results and recommendations.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleأسماء المهن والحِرَف في اللغة العربية وتصنيفها صرفيّاً وطرائق تدريسها
dc.title.alternativeArapça'da meslek, esnaf ve sanatkar isimleri, morfolojik olarak sınıflandırılmaları ve öğretim yönetimleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArtisans
dc.subject.ytmArtisans
dc.subject.ytmGrammar-noun
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMorphology
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmOccupations
dc.identifier.yokid10178171
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485970
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess