Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumları ile akademik başarılarının karşılaştırılması (Çankaya RAUF orbay ortaokulu ile mamak rotary yeşiltepe ortaokulu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersine olan tutumları ile akademik başarılarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu çalışma betimsel tarama modelinde olup, Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, ilk ve orta öğretim öğrencileri üzerinde uygulanan, 12'si olumlu, 12'si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 24, en yüksek puan 120'dir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.93, araştırma grubuna benzer 30 kişiye ikinci kez uygulama sonucu elde edilen test-tekrar test korelasyon katsayısı 0.85'tir. Ayrıca araştırmada öğrencilere kişisel bilgiler formu sunulacak olup bu formda; cinsiyet, sınıf, akademik başarı notu gibi demografik özellikler elde edilmiştir. Araştırmanın evreni, Ankara ili Çankaya ve Mamak ilçeleri sınırları içinde bulunan ortaokulların 7. ve 8. sınıf öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Çankaya Rauf Orbay Ortaokulu 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile Mamak Rotary Yeşiltepe Ortaokulu 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 605 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada akademik başarı notu 100 üzerinden değerlendirilmiş olup öğrencilerden; 0-49 arasında nota sahip olanlar akademik başarısı düşük, 50-79 arasında nota sahip olanlar akademik başarısı orta, 80-100 arasında nota sahip olanlar akademik başarıları yüksek kabul edilmiştir. Bu araştırmada tutum ölçeğimiz ve kişisel bilgiler formumuz okul idaresinden izin alınarak, Beden eğitimi ve spor dersin 20 dakikasında öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde tek değişkene ilişkin frekans dağılımı yanında paremetrik testlerden bağımsız gruplarda t testi ve One-Way ANOVA testleri kullanılmış, hata düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmada, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarında Çankaya Rauf Orbay Ortaokulu ve Mamak Rotary Yeşiltepe Ortaokulu öğrencileri benzer davranışlara sahiptir. Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarında kız ve erkek öğrenciler farklı davranışlara sahiptir, ortalama değeri daha yüksek olan erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının daha yüksektir. Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarında 7. sınıf ve 8. sınıf öğrencileri farklı davranışlara sahiptir, ortalama değeri daha yüksek olan 7. Sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Ortaokul 7. ve 8. sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması için yapılan çalışma sonucunda, akademik başarıları farklı olan öğrenciler benzer beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlara sahiptir. The purpose of this research effort is to observe and state the relationship between the attitude of 7th and 8th grade students toward gymnastics and their academic success in accordance with different variables. This work is a Discriptive Screening Model which uses Gymnastics Attitude Measurement with a total of 24 clauses, containing 12 positive and 12 negative ones, that is developed by Demirhan and Altay (2001) and exposed to elementary and secondary school pupils. The least and most probable score of the test varies between 24 and 120. Cronbach Alpha reliability coefficient and the test-repetition test correlation coefficients are 0.93 and 0.85 respectively. Furthermore, students are given a private information form and some demographic information such as gender, class and academic record. The target scope of the research 7th and 8th grade students of some secondary schools of Mamak and Cankaya cities located in Ankara. The sample of the research is 605 7th and 8th grade students of Çankaya Rauf Orbay and Mamak Rotary Yeşiltepe Secondary Schools. The grade range of the research is 100, where the students with grades 0 to 49 are assumed to have low, 50-79 are assumed to have avarage and 80 to 100 are assumed to have high academic successes. The attitude measurement and private information form are applied to students during 20 minutes of gymnastics lessons once proper permission is granted by the school administration. In addition to single variable frequency distribution, t-test and One-Way ANOVA are also used to measure research results for the groups unaffiliated with parametric tests, and the error level is measured to be 0.05. The research showed that both Çankaya Rauf Orbay and Mamak Rotary Yeşiltepe Secondary School Students have similar attitudes towards Gymnastics. The male and female students which were involved in this research showed different attitudes towards Gymnastics, where the avarage level of males students are higher stating that their attitude towards Gymnastics is higher than female's. The 7th and 8th grade students which were involved in this research showed different attitudes towards Gymnastics, where the avarage level of 7th grade students are higher stating that their attitude towards Gymnastics is higher than 8th grade students'. According to the effort to Show correlation between 7th and 8th grade student' attitudes and their academic succces proved that students with different academic success levels can have similar attitudes towards Gymnatsics.
Collections