Show simple item record

dc.contributor.advisorÇinar, Cengiz
dc.contributor.authorAltintaş, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-29T07:50:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:50:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350219
dc.description.abstractBu araştırma ortaokul 7. Sınıf çember daire ve çokgenler konularının öğretiminde Probleme Dayalı Öğretim yönteminin öğrencilerin Van Hiele geometri düşünme düzeylerine etkisini incelemek amacıyla 2015-2016 öğretim yılının ikinci döneminde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun 7.sınıfında öğrenim gören 117 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki grup oluşturulmuştur ve gruplardan birinde 70 öğrenci ile Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımı prensiplerine göre hazırlanan bir öğretim ortamında diğer grupta ise 47 öğrenci ile mevcut programdaki etkinliklerle öğrenim gerçekleştirilmiştir. Kontrol ve deney grupları oluşturulurken seçilen öğrencilerin 2015–2016 öğretim yılının birinci döneminde aynı öğretmen tarafından verilen matematik dersine ait not ortalamalarına bakılarak karar verilmiştir. Yansız atama yöntemiyle deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırmada ön test-son test deney, kontrol grupluyarı deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilerin geometri düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla Usiskin (1982) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlanması ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları Duatepe (2000) tarafından yapılan ` Van Hiele Geometri Testi ` kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS programı ile analiz edilmiştir. Yapılan ANOVA varyans analizi ile Van Hiele geometri düşünme düzeyleri bakımından gruplar arası ön test, son test ölçümler arası kıyaslama gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda her iki öğrenme yönteminin beş farklı öğrenme düzeyinde de öğrencilerin geometri düşünme düzeylerine katkı sağladığı görülmektedir. Ancak başlangıç düzeyinde Probleme dayalı öğrenmenin çember-daire ve çokgenler konularını öğrenmede, mevcut programa dayalı düzenlenen bir öğretim ortamına göre öğrenci başarısına daha fazla etki sağladığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis paper investigates the Effect of Problem Based Learning of Circles-Rounds and Polygons on the Van Hiele Geometrical Thinking Level of Secondary School 7th Grade Students. Research is conducted with 117 seventh grade students of a secondary school attached to Ministry of National Education in the second part of 2015-2016 education year. Two group was composed among the students. First group composed of 70 students was educated according to Problem Based Learnig principle and second group composed of 47 students was educated according to the Ministry's curriculum. Control and experimental groups were decided according to average math grades of students who take the math course from the same instructor during the fall semester of 2015-2016. These groups were composed by objective assignment. In this research, semi-experimental pattern withpretest, final test, control, experimental groups was used. To determine the geometrical thinking level of students, Van Hiele Geometry Test which was developed by Usiskin(1982) and adopted Turkish by Duatepe(2000) was used. The research datas are analyzed with SPSS program. The comparison between groups and between pretest and final test evaluations is made according to Van Hiele Geometry test via ANOVA variant analysis method. At the end of the research, it is seen that both methods contribute to the students' level of geometric thinking at five different levels of learning. However, at the beginning level, it has been shown that problem based learning of circles-rounds and polygons has more influence on student achievement than in a teaching environment based on the current program.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7.sınıf çember-daire ve çokgenler konularının öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of problem based learning in teaching of secondary school 7th grade circle-rounds and polygons on students' Van Hiele geometry thinking levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-26
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmGemetric thinking
dc.subject.ytmVan Hiele geometry
dc.identifier.yokid10178420
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485963
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess