Farklı ülkelerin beden eğitimi ve spor yüksekokul öğrencilerinin beslenme alışkanlık ve ergojenik yardım kullanma düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Türkiye ve İranda Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokul (B.S.Y.O) Antrenörlük bölümünde okuyan öğrencilerin sporcu beslenme bilgisi ve beslenme alışkanlık düzeylerini incelemek ve ergojenik yardımcılarının kullanıp kullanmadığını araştırılarak ülke arasında bir farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Türkiyede Gazi ,Ankara üniversitelerinin ve İranda Tehran ,Shahid Beheshti üniversitelerinin beden eğitimi ve spor antrenörlük bölümünde okuyan öğrencilerinin ( kadın ,erkek), 18-28 yaş arasında olan gruplarında katılımı ile yürütülmüştür.Öğrenci sayısı toplam 300 kişi katılmıştır.Araştırmada bulguları elde etmesi için anket sorular uygulanmış. Katılımcılara araştırmanın amacı ile ilgili gerekli açıklamalar yapılarak, Farsça ve Türkçe olarak iki dilde hazırlanan ve uygulanan anketler hakkında bilgi verilmiştir. Sorulara verilen cevapların analizi SPSS 21.0 istatistik programında yapılmıştır.Yüzdelik dağılımları ve iki ülke ortalamalar arasında farklılkları için T-testi yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre,her iki ülkede B.S.Y.O Antrenörlük bölümünde okuyan öğrencilerin sporcu beslenme bilgisi ile beslenme alışkanlığı arasında pozitif korelasyon olduğunu tespit edilmiştir. Her iki ülke öğrencilerinin beslenme bilgi ve alışkanlıklarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Türkiye ve İran da araştırmaya katılan öğrencilerin beslenme ile ilgili ders alanlar ile beslenme ile ilgili ders almayanlar beslenme bilgi arasında (p≤0.05) anlamlı bir farkılık olduğunu göstermiştir. Her iki ülkede de öğrencilerin beslenme ile ilgili ders alanlar ile beslenme ile ilgili ders almayanlar beslenme alışkanlıklar arasında (p≥0.05) anlamlı bir farklılık çıkmamıştır.Türkiyede beden eğitmi ve spor yüksekokul Antrenörlük bölümünde okuyan öğrencilerin % 28.7 besin destek kullanmakta iken İran da öğrencilerin %26 i besin destek kullandığı görülmüştür. The purpose of the present study is to examine the students studying in the Department of Coaching in the Physical Education and Sports (PESS) Colleges in Turkey and Iran in terms of the level of their knowledge on athlete nutrition and their nutritional habits and to find out whether they use ergogenic aids, thus determining whether there are any differences between the two countries in this regard. The study was conducted by the participation of students (female and male) of the 18-28 age group who studies in the (PESS) Colleges in Ankara University and Gazi University in Turkey, and in Tehran University and Shahid Behesthi University in Iran. The total number of the students taking part in the study was 300. Questionnaires were used in order to collect the findings of the study. The participants were duly informed concerning the purpose of the study and about the questionnaires to be applied that had been prepared bilingually in Persian and Turkish. The analysis of the answers given to the questions was conducted by means of the statistical program SPSS 21.0. T-test was employed to find out the differences between the percentage distributions and the averages for the two countries. The results of the study indicated a positive correlation between the level of knowledge of the students studying in the Department of Coaching in the (PESS) Colleges in both countries and their nutritional habits. It was also found out that the nutritional knowledge and habits of the students of the two countries demonstrated no significant differences by their gender. The findings of the study indicated a significant difference (p≤0.05) between the levels of the nutritional knowledge of the participating students both from Turkey and from Iran who took classes on nutrition and the ones who did not. In both countries, no significant difference was found between the students who took classes on nutrition and the ones who did not in terms of their nutritional habits (p≥0.05). While 28.7 % of the students studying in the Department of Coaching in the Physical Education and Sports College in Turkey were found to be using ergogenic aids, 26 % of the students studying in the (PESS) Colleges in Iran were found to be using ergogenic aids.
Collections