Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Zeynep Fulya
dc.contributor.authorİmir, Hatice Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T07:49:50Z
dc.date.available2020-12-29T07:49:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350053
dc.description.abstractReggio Emilia temelli dokümantasyon uygulamasının okul öncesi dönem çocukların düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada dokümantasyonun çocukların üstbilişsel düşünme becerilerini ve yansıtıcı düşünme becerilerini nasıl etkilediğine cevap aranmıştır. Araştırmaya Ankara'nın Çubuk ilçesinden iki anasınıfı dahil edilmiştir. Sınıflardan birinin deney, diğerinin kontrol grubu olarak atanmasının ardından deney grubuna Reggio Emilia temelli dokümantasyon uygulaması yapılmıştır. Araştırmaya katılan tüm çocuklara uygulama öncesi ve sonrasında 48-66 Aylık Çocuklarda Üstbilişsel Düşünme Testi uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubundaki çocuklarla odak grup görüşmeler yapılarak yansıtıcı düşünmeye yönelik veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, dokümantasyon uygulamasının çocukların üstbilişsel düşünme becerileri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, dokümantasyonla etkileşim arttıkça çocukların daha üst düzey yansıtma ifadeleri kullandıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThis research aiming to investigate the effect of Reggio Emilia-inspired documentation practice on preschool children's thinking skills searches the answer for question of of how documentation influences children's metacognitive and reflective thinking skills. Two preschool classrooms from Ankara, Çubuk have been recruited for the research. After the classrooms have been assigned as experiment and control, Reggio Emilia inspired documentation was applied in experimentation group. As pretest and posttest, all children were applied Metacognitive Thinking Test in 48-66 Months-Old Children. Besides, data regarding reflective thinking were obtained via focus group discussion with experimentation group. As a result of the study, documentation practice is found to affect children's metacognitive thinking skills. In addition to this, it is found that as children's interaction with documentation panel increases, they use higher and more advanced level reflective expression.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleReggio Emilia temelli dokümantasyon uygulamasının okul öncesi çocuklarının düşünme becerileri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of Reggio Emilia inspired documentation practice on preschool children's thinking skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-22
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReggio Emilia Approach
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmThinking skills
dc.subject.ytmDocumentation
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.identifier.yokid10197167
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527220
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess