Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Meliha
dc.contributor.authorİnceağaç, Muhammet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:48:38Z
dc.date.available2020-12-29T07:48:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349807
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul öğrencilerinin görsel sanat çalışmalarına edebiyat ürünlerinin etkisi olup olmadığını, etkisi var ise hangi düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın uygulama konusu edebiyat ürünlerinden olan fabl, atasözü-deyim ve efsane türleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırma; Kastamonu ilinden seçilen Vali Aydın Arslan Ortaokulu, Şerife Bacı Ortaokulu, Fatih Sultan Mehmet Ortaokulu ve Kuzeykent Ortaokulu 6. sınıf öğrencileri ile sınırlıdır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden deneysel bir tür olan, tek denekli araştırma modeli içinde yer alan tek gruplu öntest-sontest model kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci çalışmaları nitel araştırma kapsamında betimlenerek yorumlanmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları, serbest çalışma (öntest) ve edebiyat ürünlerinin kullanımına yönelik öğrencilerin yapmış olduğu resimler (sontest), uygulama sonrasında öğrenci ve öğretmenlere uygulanan anketler ve alanla ilgili literatür taramasına dayanmaktadır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, bilgisayar ortamına geçirilip `SPSS` analiz programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre; nicel araştırma yöntemlerinden deneysel bir tür olan, tek denekli araştırma modeli içinde yer alan tek gruplu öntest-sontest test puanları arasında bütünlük ve görsel devamlılık, hareket ifadesi, imge zenginliği, renk kullanımı, ayrıntılara yer verme, mekân ifadesi, kompozisyon, yaratıcı düşünme, stereotip biçim kullanımı kriterleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark çıkmıştır.
dc.description.abstractThis research has been made to determine whether there is on effect of literature works (products) on visual arts studies of secondary school students; if there is, it is aimed at detecting the level of this effect. The application subject of the research is limited with some literature kinds such as fable, proverbs-idioms and myths. The research is confined with 6. grade students of Vali Aydın Arslan Secondary School, Şerifebacı Secondary School, Fatih Sultan Mehmet Secondary School and Kuzeykent Secondary School, chosen in Kastamonu Province. At the research, one grup pretest-posttest model is used; that is one of the experimental kinds of quantitative research methods and involved in single subject research models. In addition, student studies were described and interpreted in the context of qualitative research. Data acquisition tools of the reserach are based on free-drawing (working) (pretest), the pictures about the usage of afore mentioned literature types, made by the students before (posttest), the surveys applied to the students and teachers after the practice and a review about the related field of study. The data obtained through data acquisition tools have been computerised and evalvated by `SPSS` analysis programme. According to the data which is obtained by the research a statistically significant difference is found out between the test points of one group pretest-posttest model which is one of the experimental kinds of quantitative research methods and involved in single subject research models in terms of those measures as unity, visual continuity, state of motion, plentity of image, colour usage, content of details, state of location, composition, creative thinking and usage of stereotype forms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGörsel sanatlar eğitiminde edebiyat ürünlerinin öğrenci çalışmalarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of literature works on pupils studies at visual arts education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-05
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmLiterary materials
dc.subject.ytmInterdisciplinary analogy based teaching
dc.identifier.yokid10218179
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529809
dc.description.pages287
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess