İlkokul (1- 4 sınıf) öğrencilerin fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 7-10 yaş grubu ilkokul öğrencilerin ( 1-4 sınıflar) fiziksel uygunluk seviyelerini belirlemektir. Çalışmaya, Erzurum ili merkezinde ilköğretim kurumlarında öğrenim gören 7-10 yaş kategorisinde 498 kız, 464 erkek olmak üzere toplam 962 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin boy, vücut ağırlığı, VKİ, İKAS, dikey sıçrama, 30 sn mekik, 30 sn şınav, esneklik, flamingo denge, 20 m hız koşusu, 7, 8, 9 yaş grubunda 800 m koş-yürü testi, 10 yaş grubunda 1600 m koş-yürü ölçümleri yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında `SPSS 20.0` paket programında değerlendirilmiştir. Deneklerden elde edilen verilerin cinsiyet ve yaş gruplarını ayrıştırıp ayrıştırmadığını test etmek amacıyla aynı yaş grubu farklı cinsiyetlerin özelliklerini karşılaştırmak için iki yönlü varyans (Two-way ANOVA) analizi, aynı cinsiyette yaş grupları arasındaki farklılıkları ortaya koymak için tek yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi yapılmıştır. Anlamlı farklılığın elde edilmesi durumunda, çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Parametreler arasındaki ilişkiyi bulmak için Pearson korelasyon testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel işlemlerin yorumlanmasında anlamlılık düzeyi için p=0.05 kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin boy ortalamaları erkeklerde sırasıyla;1.sınıf 122,56±5,16 cm, 2.sınıf 129,68±6,01 cm, 3.sınıf 130,94±5,96 cm, 4.sınıf 134,83±5,63 cm, kızlarda sırasıyla; 1.sınıf 121,60±4,19 cm, 2.sınıf 126,50±5,38 cm, 3.sınıf 131,74±5,77 cm, 4.sınıf 135,47±6,03 cm, vücut ağırlığı ortalamaları erkeklerde sırasıyla;1.sınıf 24,30±4,51 kg, 2.sınıf 28,15±6,12 kg, 3.sınıf 28,20±4,35 kg, 4.sınıf 31,43±5,03 kg, kızlarda sırasıyla; 1.sınıf 22,53±4,04 kg, 2.sınıf 26,37±5,47 kg, 3.sınıf 29,90±5,16 kg, 4.sınıf 31,27±5,03 kg'dır. Araştırmanın tüm sonuçları değerlendirildiğinde, kızların performanslarında erkeklere göre daha erken yaşlarda hızlı artışlar görülmektedir. Erkeklerin ise dayanıklılık, sürat, dikey sıçrama, mekik ve anaerobik güç değerlerinin kızlara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Fiziksel gelişime bağlı olarak; hem kızlarda hem de erkeklerde sürat ve sıçrama, ayrıca erkeklerde kassal dayanıklılıkta da artış gözlemlenmiştir. The purpose of this study was to determine the physical fitness levels of primary school students (grades 1-4) in the 7-10 years age group. A total of 962 students (498 girls, 464 boys) participated in the study in the 7-10 years age group primary school in Erzurum. The students who participated in the research were tested for height, body weight, BMI, RHR, vertical jump, 30 sec sit-ups, 30 sec push-ups, flexibility, flamingo balance, 20 m speed run as well as 800 m run-walk test in 7, 8 and 9 age groups and 1600 m run-walk test in 10 years age group. The data obtained in the research were assessed in the `SPSS 20.0` package program in computer environment. Two-way ANOVA analysis was used to compare the characteristics of different sexes in the same age group to test whether the data obtained from the subjects discriminate between sexes and age groups and one-way ANOVA analysis was conducted to identify differences between age groups in the same sex. In case of significant difference, Tukey test was used for multiple comparison tests. Pearson correlation test was used to search the relation between the parameters. In interpreting the statistical procedures, p=0.05 was considered for significance level. The average height of the male students who participated in the research was as follows; First grade 122,56 ± 5,16 cm, second grade 129,68 ± 6,01 cm, third grade 130,94 ± 5,96 cm, fourth grade 134,83 ± 5,63 cm; in girls, 1st grade 121,60 ± 4,19 cm, 2nd grade 126,50 ± 5,38 cm, 3rd grade 131,74 ± 5,77 cm, fourth grade 135,47 ± 6,03 cm, body weight averages were as follows in males: 1st grade 24,30 ± 4,51 kg, 2nd grade 28,15 ± 6,12 kg, 3rd grade 28,20 ± 4,35 kg, 4th grade 31,43 ± 5 , 03 kg, in girls; 1st grade 22,53 ± 4,04 kg, 2nd grade 26,37 ± 5,47 kg, 3rd grade 29,90 ± 5,16 kg, 4th grade 31,27 ± 5,03 kg. When all the results of the study were assessed, a rapid increase found in the performances of the girls at an earlier age than the boys. For boys, strength, speed, vertical jump, sit-ups and anaerobic power values were found to be higher than girls. Depending on the physical development, an increase in speed and jump is observed in both girls and boys, as well as an increase in muscular strength in boys.
Collections