Türkiye`deki spor federasyonları çalışanlarının örgütsel öğrenme ve bireysel yenilikçilik profillerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmiş toplumların sportif uygulamaları planlı ve doğru bir içerikle gerek devlete bağlı kurumlar ve gönüllü sivil toplum kuruluşları aracılığı ile vatandaşlarına ulaştırmada, sevdirmede, yaşamın önemli bir parçası haline dönüştürmede ve gerekse spor adına ulusal düzeyde kurdukları sistem sayesinde uluslararası yarışmalarda elde ettikleri başarılar bakımından bariz bir öndeliği söz konusudur. Spor Federasyonları Türkiye'de sportif anlamda hizmetlerin önemli bir ayağını oluşturan kurumlardır. Bu çalışmada Spor Federasyonları çalışanlarının `örgütsel öğrenme` ve `bireysel yenilikçilik` profilleri 5'li likert veri toplama araçları ile belirlenerek, demografik değişkenlerin bu yetenekler ve bunlara ait olan alt boyutlar üzerindeki etkinliği irdelenmiştir. Araştırma, Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı (futbol federasyonu hariç) toplam 59 adet bağımsız spor federasyonun 57'sinde çalışan 309 adet gönüllünün katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında çalışmada kullanılan ölçekler ve alt boyut puanlarının normal dağılım gösterdiği tespit edilmiş ve akabinde ikili karşılaştırmalarda bağımsız iki örneklem t testi (Independent samples t-test), ikiden fazla olan çoklu değişkenlerin karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) testi uygulanmıştır. Gruplar arasındaki farkın hangi gruplar arasında olduğunun belirlenmesinde LSD Post Hoc testinden yararlanılmıştır. Örgütsel öğrenme yeteneği üzerinde demografik özelliklerden cinsiyet, yaş, öğrenim düzeyi, idari sorumluluk ve kurumdaki çalışma süresi farklılığa neden olurken, bireysel yenilikçiliğe ise etki eden demografik özellikler medeni durum, öğrenim düzeyi ve gelir düzeyi olarak tespit edilmiştir (p<0,05). Öğrenim düzeyinin hem örgütsel öğrenme hem de `bireysel yenilikçilik` üzerinde etkili, önemli bir değişken olarak öne çıktığı, ayrıca örgütsel öğrenme ile bireysel yenilikçilik arasında da güçlü bir ilişki olduğu görülmüştür (korelasyon seviyesi: 0,01). Spor federasyonları varoluş amaçları doğrultusunda hizmet üretmeye çalışırken, çalışanlarının örgütsel öğrenme sürecini oluşturan unsurları doğru algılaması ve iş performansına aktarması, bireysel yenilikçiliği olumlu anlamda etkileyecek ve akabinde kurumun hizmet kalitesini yükseltecektir. Athletic practices of the developed societies have a certain lead both in reaching them to the citizens, endearing them and making them an important part of life through the government-affiliated institutions and voluntary non-governmental organizations with a planned and suitable content and in terms of the achievements gained in international competitions thanks to the system established at national level for sports. Sports Federations are the institutions that constitute an important part of the services in sports area. In this study, the `organizational learning` and `personal innovativeness` profiles of the employees of Sports Federations have been determined with 5-point Likert data collection tool and the effectiveness of demographic variables on these skills and the relevant sub-dimensions have been analyzed. The research has been conducted with the participation of 309 volunteers working in 57 out of 59 free sports federations (except for football federation), which belong to General Management of Sports of the Ministry of Youth and Sports. In the analysis of the data, in addition to depictive statistics, it was determined that the scales used in the reasearch and sub-dimentional points are normally distributed, and next, in bilateral comparisons, independent samples t-test, and in more than two comparisons, One Way ANOVA tests were applied. In the determination of among which groups is the difference, LSD Post Hoc test was used. It has been determined that sex, age, education level, administrative responsibility and the duration of working in the institution being among the demographic characteristics cause a difference on the organizational learning skill and the demographic attributes affecting the personal innovativeness are marital status, education level and income level (p<0.05). It has been observed that education level comes forward as an effective and important variable both on organizational learning and on `personal innovativeness` and there is a strong relation between organizational learning and personal innovativeness (correlation level: 0.01). In line with the existential purposes, sports federations correctly perceive the elements constituting the organizational learning process of employees and transfer it to the professional performance while trying to produce services and this will positively affect the personal innovativeness and increase the service quality of the institution afterwards.
Collections