Show simple item record

dc.contributor.advisorAydos, Latif
dc.contributor.authorPekel, Aylin Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T07:48:07Z
dc.date.available2020-12-29T07:48:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349700
dc.description.abstractBu araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlik algıları, yaş, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Beden eğitimi öğretmenleri ve mezun öğretmen adaylarının yeterlik düzeylerini incelemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmaya, Ankara il merkezinde bulunan ortaokul ve liselerde (Meslek Lisesi, Genel Lise, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve İmam Hatip Lisesi) 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında devlet ve özel okullarda görev yapmakta olan, amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilen 202 beden eğitimi öğretmeni ve henüz göreve başlamamış 88 mezun öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgiler Formu` ve Ünlü (2008) tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi Öğretmenleri Yeterlilik Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerin analizinde frekans ve yüzde, değişkenlere ait puanlar arasında fark olup olmadığını test etmek amacıyla tekli gruplar için Tek Örneklem t testi, ikili gruplar için Bağımsız Gruplar t testi, çoklu gruplar için Tek Yönlü ANOVA testi uygulanmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlik algılarını belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda devlet ve özel okulda gören yapan ve mezun beden eğitimi öğretmeni adaylarının mesleki açıdan kendilerini yeterli olarak gördüğü görülmüştür. Devlet ve özel okulda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin yaş değişkenine göre yeterlik düzeylerinde anlamlı farklılık olduğu görülürken, mezun beden eğitimi öğretmeni adaylarının yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre yeterlik düzeylerinde anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca devlet ve özel okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ile mezun beden eğitimi öğretmeni adayları arasında yeterlik düzeylerine ilişkin anlamlı farklılıklar olduğu ve beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin ortalamanın üstünde olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, vocational competence perceptions of physical education teachers were examined comparatively in terms of age, gender and professional seniority variables. This research, which aims to examine the proficiency levels of physical education teachers and graduate teacher candidates, is designed in the screening model. 202 physical education teachers, who were working in state and private schools in 2016-2017 academic year, were selected according to purposive sampling method in secondary and high schools (Vocational High School, General High School, Anatolian High School, Science High School and Religious High School) and 88 graduated teachers who have not yet taken up their posts. `Personal Information Forms which was prepared by the researcher and `Physical Education Teachers Proficiency Scale` which was developed by Ünlü (2008) were used in collecting the research data. In order to test whether there is a difference between frequency and percentage and scores of the variables, single sample t test was used for the single groups, the Independent Groups t test was used for the double groups, and the One Way ANOVA test was used for multiple groups. Arithmetic mean and standard deviation analyzes were used to determine the professional competence perceptions of physical education teachers. As a result of the study, it was seen that the candidates who were educated and graduate physical education teachers feel their proficiency is sufficient in the government and private schools. While there is a significant difference in the level of proficiency of physical education teachers who are working in government and private schools according to age variable, it is seen that there is a significant difference in proficiency levels of graduate physical education teacher candidates according to age and gender variables. By the way, it was determined that there were significant differences between physical education teachers and physical education teacher candidates working in government and private schools regarding proficiency levels and physical education teachers' vocational competencies were above average.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenleri ve mezun öğretmen adaylarının yeterlik düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of physical education teachers and qualifications of graduate teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-24
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid10229489
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533693
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess