Show simple item record

dc.contributor.advisorNurlu, Muammer
dc.contributor.authorYildirim, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:47:52Z
dc.date.available2020-12-29T07:47:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349652
dc.description.abstractBu çalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen kişilere yönelik yazma gelişim dosyası uygulaması yapılarak bu yöntemin öğrencilerin yazma başarılarına etkisi araştırılmıştır. Uygulama sonrasında öğrencilerle görüşme yapılarak gelişim dosyası yöntemiyle ilgili onların görüşleri alınmıştır. Son olarak da öğrencilerin yazılı anlatımlarında kullandıkları söz varlıkları tespit edilmiştir. Çalışma, Gazi Üniversitesi TÖMER'de 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde Türkçe öğrenmekte olan orta seviyedeki öğrencilerle yürütülmüştür. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bir sınıf deney, bir sınıf da kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Her bir grupta 15'er öğrenci bulunmaktadır. 13 hafta boyunca deney grubuna geleneksel yazma dersiyle birlikte yazma gelişim dosyası uygulaması yapılmış, kontrol grubuyla ise geleneksel yazma dersine devam edilmiştir. Araştırmanın verileri, öğrencilerin kur sınavlarında yazdıkları kompozisyonlar ve bunların değerlendirilmesinde kullanılan Yazma Değerlendirme Ölçeği ile öğrencilerin uygulamayla ilgili görüşlerini almak için hazırlanan Görüşme Formu kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların yazma başarısını ölçmeye yönelik ön ve son testlerden aldıkları puanlar SPSS programıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucunda deney grubu öğrencilerinde son test lehine anlamlı bir fark bulunduğu, kontrol grubunda ise ön ve son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle, yazma gelişim dosyası uygulamasının öğrencilerin yazma başarısını olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Uygulama sonrasında deney grubuyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde, öğrencilerin yazma gelişim dosyası uygulamasıyla ilgili büyük oranda olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür. Öğrencilerin yazılı anlatımlarında kullandıkları söz varlığını tespit etmek için onların yazma dersi kur sınavlarında yazdıkları kompozisyonlar `Simple Concordance Program 4.09` ile analiz edilmiş, kelimeler sıklıklarına göre dizilmiş, toplam ve farklı kelime sayıları belirlenmiştir. Sonrasında bu kelimeler her seviye ve çalışma grubu için türlerine göre listelenmiş ve kelimelerin frekansları çıkarılmıştır. Analiz sonucunda deney ve kontrol grupları arasında toplam ve farklı kelime bakımından herhangi bir anlamlı fark görülmemiştir. Ayrıca öğrencilerin dil seviyeleri ile yazılı anlatımlarında kullandıkları toplam ve farklı kelime sayıları arasında herhangi bir orantı olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study is based on the application of portfolios to learners of Turkish as a foreign language and explores the effects of portfolios on learners' success in writing. After the application of portfolios, learners were interviewed for their views about using portfolios as a method. Finally, vocabulary that learners used in writing were identified. The study was carried out with intermediate-level students who were learning Turkish language at Gazi University TOMER during the spring semester of 2014-2015 school year. In this study, quasi-experimental design was used with pre-test and post-test control group. One class was assigned as experimental group and another class as control group. There were 15 students in each group. Throughout 13 weeks experimental group used portfolios together with traditional writing lessons while students in the control group were taught traditional writing lessons only. Research data were collected via three tools: the essays that were written by students in the level test, Writing Evaluation Scale which was used to evaluate these essays, and the Interview Form prepared to get students' views about using portfolios. Students' scores of pre-test and post-test that were used to evaluate success in writing were analyzed via SPSS. The analyzes revealed that there was a meaningful difference in experimental group on behalf of post-test while there was no meaningful difference between pre-test and post-test scores of the students in the control group. In line with these results it can be suggested that using portfolios has a positive effect on students' success in writing. Semi-structured interviews held with the students in the experimental group after the use of portfolios showed that the students gave mostly positive feedback about the use of writing portfolios. In order to identify the vocabulary students used in writing, their essays in the level test were analyzed via `Simple Concordance Program 4.09`, the words were ordered according to their frequency, the number of different words and the total number of words were determined. Then for each level and study group these words were listed according to their types and their frequencies were identified. The analyzes also revealed that there was no meaningful difference between the experimental group and control group in terms of different and total words. Furthermore, there appeared no ratio between students' level of language and different and total words they used in writing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretiminde yazma gelişim dosyası uygulaması
dc.title.alternativeUsing writing portfolio in teaching Turkish language to foreigners
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-08
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmPortfolio technique
dc.subject.ytmWriting portfolios
dc.subject.ytmAlternative assessment and evaluation tecniques
dc.identifier.yokid10225525
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532849
dc.description.pages336
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess