Hasta bakıcı ve temizlik işçilerine bel ağrısından korunmaya yönelik uygulanan sağlık eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma bir üniversite hastanesinde çalışan hasta bakıcı ve temizlik işçilerine bel ağrısından korunmaya yönelik uygulanan sağlık eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla kontrol gruplu ön test-son test araştırma tasarımı ile yarı deneysel olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemine müdahale grubuna 60, kontrol grubuna 60 olmak üzere toplam 120 kişi dahil edilmiştir.Verilerin toplanmasında anket formu, Oswestry Bel Ağrısı Ölçeği ve bilgi değerlendirme formu kullanılmıştır. Müdahale grubuna iki oturumdan oluşan 'Bel Ağrısından Korunmaya Yönelik Eğitim' verilmiştir. Müdahale ve kontrol grubu arasında sosyo-demografik özellikler açısından ve meslek yaşamına ilişkin özellikler açısından istatistiksel olarak fark bulunmamıştır (p>0.05).Müdahale ve kontrol grubu arasında bilgi durumu ortalama puanları açısından eğitim öncesi istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05), eğitim sonrası müdahale grubunun ortalama puanlarının kontrol grubuna göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Müdahale ve kontrol grubu arasında Oswestry bel ağrısı ölçeği ortalama puanları açısından eğitim öncesi istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05), eğitim sonrası müdahale grubunun ortalama puanlarının kontrol grubuna göre anlamlı bir şekilde daha düşük olduğu belirlenmiştir (p<0.05).Araştırma bulgularına göre bel ağrısından korunmaya yönelik sağlık eğitiminin katılımcıların bilgilerini arttırmada ve bel ağrısını azaltmada etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler : Bel ağrısı, sağlık eğitimi The study was carried out semi-empirically with a control group pre-test and post-test research design to assess the effectiveness of health education for prevention of low back pain in patient caregivers and cleaning workers working in a university hospital.The sample of the study consisted of intervention group consisted of 60 and control group consisted of 60. In the collection of the data, questionnaire form, Oswestry Back Scale and information evaluation form were used.Training program comprised of two session was given to intervention group. The intervention group was given two sessions 'Training for Protection from Back Pain'. A comparison of the there was no statistically significant difference between the intervention and control groups in terms of socio-demographic characteristics and occupational life (p>.05). A comparison of the there was no statistically significant difference (p> 0.05) between the intervention group and the control group in terms of the information status average scores before the training (p> 0.05), and the mean scores of the post-training intervention group were significantly higher than the control group (p<.05). A comparison of the there was no statistically significant difference between the intervention group and the control group in terms of Oswestry low back pain scale scores before the training (p> 0.05), the mean Oswestry low back pain scale scores of the post-training intervention group were significantly lower than the control group (p <0.05).As a result,research findings indicate that health education for the protection of low back pain has increased participants' knowledge and was effective in decreasing low back pain reduced back pain.Key Words : Back pain, Health education
Collections