Yükseköğretimde öğrenci tatmin düzeyleri ile akademik başarı ortalamaları arasındaki ilişki: Kırklareli Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Koç, Hakan | |
dc.contributor.author | Deniz Değer, Berrak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:46:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:46:55Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349453 | |
dc.description.abstract | Yükseköğretim kurumlarının temel amaçlarından biri de çalışma yaşamının en önemli kaynaklardan biri olan insanı, yeterli düzeyde bilgi, birikim ve yeterliliğe sahip olarak yetişmesine imkan sağlamaktır. Üniversiteler öğrencilerine sadece akademik olarak değil sosyal açıdan da yeterli donanıma sahip birey olarak yetiştirerek, öğrencilerin kendilerini sürekli geliştirmelerine imkan tanıyacak bir ortam oluşturmalılardır. Öğrenci tatmini her geçen yıl kurumlar açısından daha da öneme sahip olmaktadır. Günümüz rekabet koşullarında üniversitelerin bu sürece dahil olmamaları imkansızdır. Çünkü öğrenci tatmini beraberinde akademik başarı, öğrenci devamlılığı ve sürekliliğini getirdiği düşünülmektedir. Nitekim bu çalışmada da üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ile tatmin düzeyleri arasında ki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini Kırklareli de öğrenim gören tüm yükseköğretim öğrencileri oluştururken, evrenin tümüne ulaşma sınırlılığı nedeniyle evren içerisinden random yöntemiyle örneklem seçilmiştir. Elde edilen bulgularının analizi ise frekans, ortalama, standart sapma puanları ile Independent Samples t testi ve One Way-ANOVA analizleri ile gerçekleştirilmiştir. İstatistik işlemlerinde anlamlılık p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada Bakan ve Büyükbeşe (2004) tarafından yapılan çalışmadan yararlanılarak, veri toplama aracı olarak anket formundaki ifadeler ile öğrencilerin tatmin düzeyleri ile akademik başarıları arasında ki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin tatmin boyutları ile akademik başarı ortalamaları arasındaki ilişkiye bakılmış olup, p<0,01 önem düzeyinde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. İlişkinin şiddetinin ise r=,377 olduğu görülmektedir. Gerçekleştirilen analizde bulunan korelasyon katsayının anlamlılığının yüksek olduğu (p=0,000) gözlenmektedir | |
dc.description.abstract | One of the main aims of higher education institutions is to enable the humans,who are the most important sources of working life, to grow up with efficient knowledge, experience and sufficiency.Universities should provide an environment to their students that allows them to develop themselves continuously by educating their students not only academically but also socially.Student satisfaction is even more important in terms of institutions every year.It is impossible for universities not to be involved in this process in today's competitive conditions. Because it is thought that student satisfaction brings academic success, student continuity and permanency with itself.In fact,it is aimed to specify the relationship between academic achievement and student satisfaction in this study.In this direction, while the universe of this research comprises of all higher education students in Kırklareli, random sampling method is selected because of the limited accessibility of the entire universe.Analysis of the obtained results were carried out with frequency, average, standard deviation scores in addition to Independent Samples t test and One way ANOVA analysis.Significancy was accepted as p <0,05 in statistical operations.Questionaires are used in this study as data collection tool to determine the relationship between academic achievements and students' satisfaction referring to the studies done by Bakan and Büyükbeşe(2004).The relationship between the satisfactory dimensions and the academic achievement averages of the participating students was examined in this study and a significant relationship was found at the p <0.01 significance level.The severity of the relationship is found r = 377.It is observed that the significance of the correlation coefficient in the performed analysis is high (p = 0,000). | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde öğrenci tatmin düzeyleri ile akademik başarı ortalamaları arasındaki ilişki: Kırklareli Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | The relationship between the students' satisfaction and their achievement in higher education: Example of Kırklareli University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-01 | |
dc.contributor.department | Büro Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education programming | |
dc.subject.ytm | Higher education system | |
dc.subject.ytm | Career satisfaction | |
dc.subject.ytm | Academic life satisfaction | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Kırklareli | |
dc.identifier.yokid | 10231604 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531917 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |