Show simple item record

dc.contributor.advisorDündar, Mehlika
dc.contributor.authorMete, Meral
dc.date.accessioned2020-12-29T07:46:46Z
dc.date.available2020-12-29T07:46:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349411
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Kodaly yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının müziksel bilgi ve becerilerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışma 54 deney (n=54) ve 43 kontrol (n=43) grubu olmak üzere toplam 97 (n=97) sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir ve nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde veri toplama aracı olarak bir deney grubu, bir kontrol grubu ve her grup için Gürgen (2007) tarafından geliştirilen `Müziksel İşitme` testi ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Deney grubuna ayrıca araştırmacı tarafından geliştirilen 'Temel Müzik Bilgisi Testi' ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Diğer veri toplama aracı olarak Kodaly yönteminde yer alan materyallerden yararlanılarak hazırlanan 8 haftalık müzik ders planları kullanılmıştır. Çalışmada, müziksel işitme testi, temel müzik bilgisi testlerine ait puanlar analiz edilmiştir.Araştırmanın sonunda Kodaly yönteminde yer alan materyaller kullanılarak hazırlanan ders planları doğrultusunda deney grubundaki öğrencilerin müziksel işitme, (ses yükseklikleri, ritim becerileri gelişimi) ve temel müzik bilgileri konusunda gelişim gösterdikleri saptanmıştır.
dc.description.abstractThis study aims at investigating the effect of Kodaly method on musical knowledge and skills of pre-service classroom teachers. It was carried out with 97 classroom teacher candidates (n = 97) including 54 in the experimental group (n = 54) and 43 in the control group (n=43). Quasi-experimental design was used among quantitative research methods. Study data were collected through three main instruments. As the first instrument, Musical Hearing` test developed by Gürgen (2007) was applied to both the experimental and control group at the start and end of the study. Secondly, the `Test on Basic Music Knowledge` developed by the researcher was given to the experimental group only as pre-test and post-test. Lastly, 8-week lesson plans were prepared for music lesson by using the materials in Kodaly method. Data analysis was performed on the points obtained from the musical hearing test and the basic music knowledge tests.As a result, it was found out that the students in the experimental group improved in particular relation with musical hearing (loudness and rhythm skills development) and basic musical knowledge after the lessons taught with materials based on Kodaly method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKodaly yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının müziksel bilgi ve becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of Kodaly method on the musical knowledge and skills of preservice teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-18
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmKodaly Method
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10231038
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537390
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess