10. sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunun öğretiminde EBA (Eğitim bilişim ağı) destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Demiralp, Nurcan | |
dc.contributor.author | Hacioğlu, Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:45:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:45:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349148 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 10. sınıf Coğrafya dersi `Topoğrafya ve Kayaçlar` konusunun öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin, öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim döneminde, Ankara ili Ayaş ilçesi Şehit Rıdvan Süer Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 91 onuncu sınıf öğrencisi ile Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Desen modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine EBA destekli öğretim yapılırken, kontrol grubunda öğretmen merkezli geleneksel öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan, 34 sorudan oluşan Topoğrafya ve Kayaçlar Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde araştırmanın alt amaçlarına uygun olarak; Bağımsız Gruplar T-Testi ve Bağımlı (Eşleştirilmiş) Örneklem T-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre EBA destekli öğretim, Topoğrafya ve Kayaçlar konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarıları üzerinde anlamlı düzeyde etki etmiştir. Hazırbulunuşluk düzeyleri denk olan öğrencilerin ön-test sonuçları arasında, akademik başarı açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri ile kullanılan materyaller ve bunların içeriklerine bağlı olarak öğrencilerin akademik başarı düzeylerinde, EBA destekli öğretim lehine, anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda eğitimde, çeşitlendirilmiş öğretim yöntem ve teknikleri ile çeşitli öğretim materyalleri ve bunların içerikleri, güncel teknolojik gelişmelere uygun olarak yeniden düzenlendiğinde, öğrenciler için daha kapsayıcı bir öğretim ortamı sağlanacaktır. | |
dc.description.abstract | This research was planned and conducted to investigate the effect of Educational Informatics Network (EBA) supported instruction on students' academic achievement in teaching the subject of `Topography and Rocks` in 10th grade Geography course. The research was carried out by using the Pre-Test-Post-Test Control Group Pattern model with 91 high school students attending Şehit Rıdvan Süer Anatolian High School in Ayas, Ankara in 2017-2018 academic year. While the students were given EBA-supported instruction in the experimental group, the students in the control group were taught with traditional teacher-centered teaching method. The topography and Rocks Achievement Test, consisting of 34 questions, prepared by the researcher was used for gathering the related data for the research. Statistical analysis of the data was performed by using SPSS 24.0 (Statistical Package for Social Science) software. In accordance with the sub-objectives of the research, Independent T-Test and Paired T-Test were used in the analysis of the data. According to the findings obtained from the study, the EBA-supported instruction had a significant effect on the academic achievement of the students in teaching Topography and Rocks subject. While there was no significant difference between the pre-test results of the students whose levels of readiness were equal, there was a significant difference in the academic achievement levels of the students, in favor of EBA-supported teaching, depending on the teaching methods and techniques, the materials and their contents used. In this context, a more inclusive teaching environment will be provided for the students in the education, when diversified teaching methods and techniques and various teaching materials and their contents are rearranged in accordance with current technological developments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10. sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunun öğretiminde EBA (Eğitim bilişim ağı) destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of EBA assisted instruction on student achievement in teaching the topography and rocks subject at the 10th grade geography lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-25 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Education Information Network | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Topography | |
dc.subject.ytm | Rocks | |
dc.identifier.yokid | 10240504 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 546626 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |