Show simple item record

dc.contributor.advisorEfe, Mehmet
dc.contributor.authorKeskin, Damla
dc.date.accessioned2020-12-29T07:45:29Z
dc.date.available2020-12-29T07:45:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348999
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'de özengen ya da mesleki amaçla keman eğitimine başlayan bireylerin, keman eğitiminin oldukça zor olan ilk aşamalarını kolaylaştırmak ve Türk keman okuluna katkı sağlamak için Geleneksel Türk Halk Ezgilerinden oluşan bir keman öğretim materyali geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, dünyaca kabul görmüş 'Suzuki Keman Eğitim Metodu' gerek hedefleri, gerekse eğitim süreci bakımından örnek alınarak hazırlanmış, Geleneksel Türk Halk Ezgileri'nden oluşan bir keman öğretim materyali önerisi sunulmuştur. Araştırma sonucunda, araştırmacının kemana uyarladığı Geleneksel Türk Halk Ezgileri ile Suzuki Keman Okulu-1 keman öğretim materyalindeki parçaların, içerik analizleri yönünden paralel olduğu görülmüştür. Dolayısıyla başlangıç keman eğitiminde, Geleneksel Türk Halk Ezgileri'nden oluşan bir keman öğretim materyali yapılabileceği ve kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis research aims to develop a violin teaching material consisting of the Traditional Turkish Folk Tunes in order to facilitate the highly challenging early stages of violin education and to support the Turkish violin school for the individuals who start violin education as a hobby or for professional reasons. For this purpose, a violin teaching material consisting of the Traditional Turkish Folk Tunes was prepared considering the objectives and education process of the worldwide-accepted `Suzuki Violin Teaching Method`. At the end of the research, it has been seen that the pieces in the Traditional Turkish Folk Tunes adapted to violin by the researcher and the pieces in Suzuki Violin School-1 violin teaching curriculum are equivalent in terms of the target behaviours. Therefore, it was concluded that a violin teaching material consisting of the Traditional Turkish Folk Tunes could be developed and used in beginners' level violin education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSuzuki metodu paralelinde geleneksel Türk halk ezgilerinin başlangıç düzeyi keman eğitimine uyarlanabilirliği
dc.title.alternativeAdoptability of traditional Turkish folk tunes to beginners' level violin education in paralel with Suzuki method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10240056
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545828
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess