Show simple item record

dc.contributor.advisorAkengin, Gültekin
dc.contributor.authorAkdoğan, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:45:21Z
dc.date.available2020-12-29T07:45:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348956
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Mesleki Resim-İş Eğitimi alanında tamamlanan lisansüstü tezleri bazı değişkenlere göre incelemek ve analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda 2006-2018 yılları arasında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mesleki Resim-İş Eğitimi alanında tamamlanan ve YÖK Ulusal Tez Merkezi Otomasyon sisteminde kayıtlı olan lisansüstü tezler (64 tez) farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel çalışma yöntemi-doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları kız öğrencilerin Mesleki Resim İş Eğitimi Tezli Yüksek Lisans programını erkeklere oranla daha çok tercih ettikleri ve bu alandaki mezuniyetleri dikkate alınarak alana daha fazla katkı sağladıkları, 2009 yılında en fazla, 2017 yılında en az tezin tamamlandığı, en fazla tercih edilen tez konusunun `Eğitim-Öğretim Programları` alanında en az tercih edilen tez konusunun da `Resmin Yaşama Etkisi` olduğu, tamamlanan tezlerde kullanılan araştırma yöntemlerinden nitel araştırmaların çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine anda analyze the graduate theses completed in the field of vocational painting education in Gazi University. For this purpose, the postgraduate theses (64 theses), which were completed in the field of vocational art education and registered in YÖK National Thesis Center Automation System between the years of 2006-2018, were examined in terms of different variables. In this study, descriptive study method, document analysis method is used. The results of the study show that the men and that they make more contributions by taking into account their graduation in this field. In 2009 the most and in 2017 at least completed the thesis. It is determined that the most preferred thesis subject in the field of `Education Programs` is `The Effect of Painting on Life` and the qualitative research is the majority of the research methods used in the completed theses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2006-2018 yılları arasında mesleki resim-iş eğitimi alanında tamamlanan lisansüstü tezlerin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of graduate theses completed in the field of vocational painting-business education between 2006-2018 in accordance with some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-16
dc.contributor.departmentUygulamalı Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmGraduate programs
dc.subject.ytmPaint education
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid10251758
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551168
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess