Görseller eşliğinde özlü sözler kullanmanın Arapça öğretimine katkısının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Koç, Celal Turgut | |
dc.contributor.author | Demirkazik, Emine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:45:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:45:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348904 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Arapça özlü söz metinlerini dilbilgisel ve dilsel açısından incelemek ve özlü söz metinlerinin Arapça öğretiminde kullanılmasına yönelik çeşitli etkinlik önerileri sunmaktır. Çalışma nitel bir araştırma olup, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini içinde Arapça özlü söz barındıran kitap, dergi ve gazete gibi basılı materyallerin yanı sıra internet siteleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, çoğunluğu `Mu'cemu Revâi'u'l-Hikme ve'l-Akvâlu'l-Hâlide` isimli eserle birlikte `Hadâiku'l-Hikme` isimli eserden seçilen farklı temalara ait yüz elli tane özlü söz metni oluşturmaktadır. Bu çalışmanın veri toplama aşamasında amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş özlü sözler kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yoluyla seçilen bu metinler incelenerek dilbilgisel ve dilsel özelliklerine ilişkin veriler elde edilmiştir. Çalışmada öncelikle, eğitim ve öğretim teknolojilerine değinilerek yabancı dil öğretiminde görsel araçların önemine dair bilgiler sunulmuştur. Takip eden bölümde özlü sözlerle ilgili kavramlara değinilerek özlü sözler hakkında bilgi verilmiştir. Bir sonraki bölümde ise, araştırmanın örneklemini oluşturan eserlerden alınan özlü söz metinleri dilbilgisel açıdan incelenmiştir. Çalışmanın son bölümüne ise özlü söz metinlerinin Arapça öğretiminde, dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini kapsayacak şekilde kullanılmasına yönelik yirmi tane etkinlik önerisi sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine linguistically and grammatically the text of Arabic concise words and to offer differrent activities about using the text of Arabic concise words (aphorismes) in Arabic teaching. The study is qualitative research and used literature review method. Universe of research is composed of the printed materials like the books, magazines and newspapers which contain Arabic concise words. The sample of research is composed of the 150 different tematic texts of Arabic concise words choosen from the books named `Hadâiku'l-Hikme` and `Mu'cemu Revâi'u'l-Hikme ve'l-Akvâlu'l-Hâlide` In the data collection phase of this study was used concise words selected by purposeful sampling method. These texts selected by purposeful sampling method were examined and obtained datas about linguistic and grammatical features. In the study it was firstly emphasized information about the importance of visual tools in foreign language teaching by mentioning education and teaching technologies. In the following section it was given information about concise words by mentioning concept of concise words. In the next section, it was linguistically and grammatically examined the texts of concise words taken from the works constituting the sample of the research.In the last section it was offered 20 activities about using the concise word texts covering listening, reading, speaking and writing skills in Arabic teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görseller eşliğinde özlü sözler kullanmanın Arapça öğretimine katkısının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of contribution to Arabic teaching using aphorismes with visuals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-21 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Arabic | |
dc.subject.ytm | Proverbs | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Linguistics | |
dc.subject.ytm | Visual tools | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.identifier.yokid | 10253200 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551358 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Arap Dili Eğitimi Bilim Dalı |