Spor Bilimleri Fakültelerindeki Akademisyenlerin Etkili İletişim Becerilerinin Örgüt Kültürü Tipine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin iletişim becerileri değerlendirme düzeylerinin örgüt kültür tiplerine etki düzeyini ortaya çıkartmak ve aralarındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmaya Türkiye'nin 7 farklı bölgesinden 13 üniversitenin spor bilimleri fakültesinde görev alan 50 kadın ve 180 erkek olmak üzere 230 akademisyen katılmıştır. Akademisyenlerin iletişim becerilerinin ölçülmesi için `İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği` ile örgüt kültürü tiplerini ve kültür düzeylerini ortaya çıkarmak için `Örgüt Kültürü Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS-25 paket programı kullanılmış, anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alınmıştır. Aynı zamanda basit doğrusal regresyon analizi, Pearson korelasyon analizi, bağımsız örneklemler (Independent-Samples) t-testi analizi, One-Way ANOVA (Tek Yönlü Varyans Analizi) kullanılmıştır. Akademisyenlerin iletişim becerileri değerlendirme düzeyleri ile örgüt kültürü tiplerine ait puanlar arasında ve örgüt kültürünün geneline ilişkin elde edilen puanlar arasındaki ilişkiler ve akademisyenlerin iletişim becerileri değerlendirme düzeylerinin örgüt kültürü üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Akademisyenlerin iletişim becerileri değerlendirme düzeylerine göre yaş, çocuk olma durumu, unvan, kurumda çalışma süresi ve yönetim tarzları arasında anlamlı bir farklılık olduğu, cinsiyet, medeni durum ve idari görev durumu arasında ise anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır. Akademisyenlerin örgüt kültürü tiplerine ait kültür düzeyleri ile örgüt kültürünün geneline ait kültür düzeylerine göre cinsiyet, yaş, medeni durum ve çocuk olma durumu arasında anlamlı farklılık bulunmazken unvan ve yönetim tarzına göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Aynı zamanda kurumda çalışma süreleri açısından adhokrasi kültür tipine göre anlamlı bir farklılık bulunurken diğer kültür tiplerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. İdari görev durumu açısından ise pazar kültür tipine göre anlamlı farklılık bulunurken diğer kültür tiplerine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. The aim of this study, Sports Science Faculty academics serving in the level of communication skills assessment to reveal the type and level of impact on the organization's culture is to determine the relationship between them. The research is designed to scan the relational model. Turkey's study sports science faculty from seven universities in 13 different regions involved 230 scholars have participated, including 50 women and 180 men. For measuring the communication skills of academics `Communication Skills Evaluation Scale` to reveal the types of organizational culture and cultural level of the `Organizational Culture Inventory` was used. In data analysis software package SPSS-25 was used and significance level of p <0.05 was taken. Also, simple linear regression analysis, Pearson's correlation analysis, independent samples (Independent-samples) t-test analysis, One-Way ANOVA (one-way analysis of variance) was used. Academics communication skills to assess levels of organization culture types of points between and organizational relationships between the culture of the scores obtained for the overall and academics communication skills assessment levels positively on organizational culture was determined to have an influence. age according to academics communication skills assessment level, children have status, title, institution in which there is a significant difference between working time and management styles, gender, between marital status and administrative tasks status has been determined that there are significant differences. Academics organizational culture types of cultural levels and sex according to the general belonging to the cultural level of organizational culture, age, marital status, and meaningful differences statistically significant difference was found titles and management style of childbearing status were found. At the same time institutions working time according to Adhocracy a significant difference in terms of the type of culture has found no significant differences in the types of other cultures. There were no significant differences according to the state administrative tasks meaningful differences according to the type of other cultures in terms of market culture type.
Collections