Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Ercan
dc.contributor.authorYetkin, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:44:32Z
dc.date.available2020-12-29T07:44:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348707
dc.description.abstractBu çalışmada kurumsal itibar algısı ile örgütsel vatandaşlık davranışı ile motivasyon arasındaki ilişkinin örgüt çalışanları ve yöneticileri açısından belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda mevcut çalışmada, Van'daki örgütlerde otellerdeki çalışanların ve yöneticilerin kurumsal itibar algısı ile örgütsel vatandaşlık davranışı ile motivasyon etkileşimin ortaya konulmasına yönelik analizler yapılmıştır. Ayrıca yapılan bu analizlerde söz konusu örgütsel vatandaşlık değişkenin cinsiyet, yaş, medeni durum, çocuk sayıları, öğrenim durumları, aylık gelir, sektördeki deneyimi, işletmedeki çalışma yılı, görev yaptığı departman değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırma sonucunda kurumsal itibar algısı ile örgütsel vatandaşlık davranışı ile motivasyon arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Örgütlerde örgütsel vatandaşlık davranışının ve motivasyon algısının artmasında kurumsal itibarın önemli bir rol oynadığı görülmektedir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the relationship between organizational reputation perception and organizational citizenship behavior and motivation in terms of organizational employees and managers. For this purpose, the present study analyzes the organizational reputation perception and organizational citizenship behavior and motivation interaction of employees and managers in hotels in Van. In addition, in these analyzes, it was examined whether the organizational citizenship variable differed in terms of gender, age, marital status, number of children, educational status, monthly income, experience in the sector, working year in the enterprise, and department variables. As a result of the research, a positive relationship was found between organizational reputation perception and organizational citizenship behavior and motivation. It is seen that institutional reputation plays an important role in increasing organizational citizenship behavior and motivation perception in organizations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerde kurumsal itibar algısı ile örgütsel vatandaşlık ve motivasyon arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between orgazational reputation perception and organizational citizenship and motivation in organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-02
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10262680
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562224
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess