İnmeli hasta ve bakım verenlerine verilen planlı taburculuk eğitiminin hasta memnuniyeti ve bakım verenin bakıma hazır oluşluğu üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma inmeli hasta ve bakım verenlerine verilen taburculuk eğitiminin hastamemnuniyeti ve bakım verenin bakıma hazır oluşluğu üzerine etkisini belirlemek amacıylayapılmıştır. Çalışma 58 hasta, 58 bakım veren ile tek gruplu, ön-son test tasarımlı yarıdeneysel olarak yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Hasta ve Bakım Veren TanıtımFormu, Bakım Vermeye Hazır Oluşluk Ölçeği, Satis-İnme Memnuniyet Anketi ve Barthelİndeksi kullanılmıştır. Araştırmanın uygulanabilmesi için çalışmanın yapıldığı kurumdanve çalışmaya katılan hasta yakınlarından yazılı onam alınmıştır. Araştırmada inmelihastalara ve bakım verene verilecek planlı taburculuk eğitimin planlanması için her hastaiçin hemşirelik tanıları (Olası/Potansiyel) belirlenmiştir. Bu tanılar doğrultusunda KayseriŞehir Hastanesi Nöroloji Kliniğine gelen inmeli hastalara ve bakım verenlerine inme ileilgili taburculuk eğitimi ve eğitim kitapçığı araştırmacı tarafından verilmiştir. Taburculukeğitimi öncesinde ve taburculuktan 1 ay sonra hastaların memnuniyeti Satis-İnmeMemnuniyet Anketi ile bakım verenlerin bakıma hazır oluşluğu ise Bakıma Hazır OluşlukÖlçeği ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, planlı taburculuk eğitimi sonrası bakımverenlerin bakım vermeye hazır oluşluk ölçek ortanca puanları ve hastaların satis-inmeanketi ortanca puanları taburculuk eğitimi öncesine göre istatistiksel olarak anlamlıdüzeyde yüksek tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak; hasta ve bakım verenlerineverilen planlı taburculuk eğitiminin, bakım verenin bakıma hazır oluşluğunu ve hastamemnuniyetini arttırmada etkili olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlara göre hemşirelerininmeli hasta ve bakım verenlerine planlı taburculuk eğitimi vermesi önerilmiştir. The study was conducted to determine the effect of discharge training given to strokepatients and caregivers on patient satisfaction and caregiver preparedness. A semi-experimental study was conducted with 58 patients, 58 caregivers with pretest - posttest asingle-group. Data was collected by using the patient and caregiver identification form,Preparedness for Caregiving Scale, SATIS-Stroke Questionare and Barthel Index. Writteninformed consent was obtained from the institution where the study was conducted and therelatives of the patients who participated in the study. In the study, nursing diagnoses(Possible / Potential) were determined for each patient to plan planned discharge trainingto stroke patients and caregivers. In line with these diagnoses, the stroke patient andcaregivers who came to the Neurology Clinic of Kayseri City Hospital were givendischarge training and education booklet about stroke. It was evaluated the satisfaction ofthe patients by SATIS-stroke questionare and the preparedness of caregivers bypreparedness for caregiving scale before discharge training and one month after discharge.At the end of the study, after the planned discharge training, the median scores of thepreparedness for caregiving scale and the SATIS-stroke questionare median scores of thecaregivers and patients were found to be significantly higher than before dischargetraining(p <0.05). As a result; planned discharge training given to patients and caregiverswas found to be effective in increasing caregiver preparedness and patient satisfaction.According to these results, it was suggested that nurses should provide planned dischargetraining to stroke patients and caregivers.
Collections