Öğrenme güçlüğü risk grubunda olan anasınıfı çocuklarının özelliklerinin aile ve öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Özmen, Emine Rüya | |
dc.contributor.author | Açikgöz, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:43:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:43:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348533 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğrenme güçlüğü riski olan anasınıfı çocuklarının özelliklerini aile öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu öğrenme güçlüğü riski olan anasınıfı çocukları, onların aile ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Öğrenme güçlüğü riski olan çocukları belirlemek için; sesbilgisel farkındalık testi, hızlı isimlendirme testi ve dil testleri uygulanmış olup; sesbilgisel farkındalık testi kesme puanının altında kalan, hızlı isimlendirme testi yavaş ve çok yavaş olan ve dil testi ortalama ve daha alt düzey olan çocuklar risk grubu olarak tanımlanmıştır. Öğrenme güçlüğü riski olan 10 çocuğun aile ve öğretmenleri ile ayrı ayrı yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonunda; öğrenme güçlüğü riski olan anasınıfı çocuklarının özelliklerinin; dil ve iletişim ile ilgili sorunlar, ince motor gelişim ile ilgili sorunlar, kaba motor gelişim ile ilgili sorunlar, renk, sayı ve şekil kavramı ile ilgili sorunlar, algı sorunları, zaman ve yön kavram sorunları, bellek sorunları, dikkat sorunları, sosyal-duygusal sorunlar, organizasyon becerilerine ilişkin sorunlar, okula ve okuma-yazmaya karşı isteksizlik ve problem davranışlar temaları altında toplandığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Aim of this study is to identify the characteristics of preschool children with the risk of learning disability, according to parent and teacher opinions. The study is based upon qualitative research design. Study group, on the other hand, consists of preschool children with the risk of learning disability, their families, and teachers. In order to identify children with the risk of learning disability; phonological awareness, rapid naming, and language tests were applied, where children who fell below the cutoff score of phonological awareness, achieved slow and very slow in rapid naming, and obtained an average score or below in the language test were identified as the risk group. A structured interview was held with families and teachers of 10 children with the risk of learning disability, separately. The method of thematic analysis was utilized in the analysis of the data. In the end of these analyses, it was concluded that the characteristics of preschool children with the risk of learning disabilities are gathered under the themes; such as problems relating to language and communication; fine and gross motor development; colors, numbers, and concept of figure; perception; concepts of time and direction; memory; attention; social-emotional issues; organizational skills; reluctance to attend school and reading-writing; and problematic behaviors. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme güçlüğü risk grubunda olan anasınıfı çocuklarının özelliklerinin aile ve öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Identifying the characteristics of preschool children with the risk of learning disability according to parent and teacher opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-09 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Specific learning disability | |
dc.identifier.yokid | 10294656 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590555 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Zihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı |