Ailelerin diş yaralanmaları hakkındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuklarda ya da ergenlerde görülen travmatik dental yaralanmaların çoğu okulda ya da evde meydana gelmektedir ve bu da travmatik bir olaya ilk müdahale edenlerin genellikle öğretmenler ya da ebeveynler olduğu anlamına gelmektedir. Bu tez çalışmasında ailelerin, travmatik diş yaralanmaları hakkındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir anket hazırlanmış ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Pedodonti Anabilim Dalı kliniğine çocuklarının tedavisi amacıyla başvuran 506 ebeveyne anket uygulanmıştır. Anket sorularına verilen cevaplar yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, sahip olunan çocuk sayısı ve geçmiş travma deneyimi bazında değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, ebeveynlerin yaşının, eğitim düzeyinin, sahip olunan çocuk sayısının ve geçmiş travma hikayesinin avulse dişi temizleme ve saklama prosedürü, avulsiyon sonrası tedaviye başvurma zamanı ve tetanoz profilaksisi soruları için doğru cevaplama üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir farklılığa yol açmadığı görülmüşken (p>0,05), cinsiyetin avulse dişi saklama prosedüründe süt cevabının verilmesinde anlamlı derecede farklılığa yol açtığı görülmüştür (p<0,05). Dişi sütte saklayacağını belirten kadın ebeveynlerin oranı, erkek ebeveynlerin oranına göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde fazla bulunmuştur (p<0,05). Ebeveynlerin %31'inin daha önce travmatik yaralanma ile karşılaştığı ve bu deneyimin acil durum yönetimi konusunda sonuçları değiştirmediği gözlenmiştir(p>0,05). Ebeveynlerin %88,9'u daha önce ağız ve diş yaralanmaları hakkında bilgilendirilmediğini belirtmiş ve %92,5'i bu konudaki bilgi düzeylerini yeterli bulmadıklarını ifade etmişlerdir. Bu tez çalışmasından yola çıkarak ebeveynlerin travmatik yaralanmaların acil durum yönetimi konusundaki bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu ve bu konudaki eğitim programlarının geliştirilmesine ihtiyaç olduğu sonucuna varılmaktadır. Most of the traumatic dental injuries in children or adolescents have occur at school or at home, which means that the first interveners to a traumatic events are usually teachers or parents. The aim of this thesis was to evaluate the knowledge level of families about traumatic teeth injuries. A questionnaire was prepared for this purpose and applied to 506 parents who applied for the treatment of their children to Department of Pediatric Dentistry, University of Gazi. The answers to the questionnaire were evaluated on the basis of age, gender, level of education, number of children, and past trauma experience. The results of the analyzes revealed that the age of the parents, the level of education, the number of children, and the history of the past trauma did not show any statistically significant difference in the correct answer for the avulsed tooth for cleaning and storage procedure, time for avulsion treatment and tetanus prophylaxis questions (p>0.05). The results showed that gender was significantly different when given the answer to storing in the milk for avulsed storage solution (p<0.05). The proportion of keeping tooth in milk at female group was significantly higher than that of male group (p<0,05). It was observed that 31% of the parents had previously experienced traumatic injury and this experience did not change the outcome of emergency management (p>0.05). 88.9% of the parents stated that they had not been informed about oral and dental injuries before and 92.5% stated that they did not find their knowledge about dental injuries satisfactory. As a result of this thesis, it is concluded that the parents are inadequately informed about the emergency management of traumatic injuries and the training programs in this area are needed to be increased.
Collections