Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Salih
dc.contributor.authorYaman, Necati
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:56Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348004
dc.description.abstractEğitim-öğretim faaliyetleri son yıllarda hızlı bir değişim içerisindedir. Ülkeler bu değişime ayak uydurabilmek için öğretim süreçlerini başta öğretim programları olmak üzere kullanılan materyalle, öğretim teknik ve stratejileri yönüyle yeniden ele almaktadır. Bu bağlamda etkin öğretim ortamlarının oluşturulmasında gelişen teknolojiden yararlanarak yeni yöntem ve tekniklerin kullanımı önem kazanmaktadır. Öğretim sürecinde iyi planlanmış bilgi iletişim teknolojileri ile sosyal medyanın kullanımı belirlenen amaçlara ulaşılmasında önemli avantajlar sunmaktadır. Diğer derslerde olduğu gibi Coğrafya öğretiminde de birçok materyallerle birlikte, belgeseller ve amaca uygun filmlerin kullanımının etkin öğrenme ortamlarının oluşturulmasında, kalıcı izli öğrenmelerin gerçekleşmesinde önemi büyüktür. Belirtilenlerden hareketle bu çalışmada hayatımızın içindeki bir konu olan filmlerin kullanımının coğrafya derslerine yönelik görüşlerine etkisi konu edilmiştir. Bu amaçla filmlerde yer alan topografik şekiller kullanılarak bir öğretim materyali hazırlanmış ve bu öğretim materyalinin öğrencilerin coğrafya dersine yönelik görüşleri üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca filmlerdeki coğrafi kavramlarla ilgili görüntülerin kullanılması öğrencilerin coğrafya dersine yönelik olumlu tutum geliştirmesi ve aynı zamanda coğrafi sorgulama becerisinin de kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilerin tutumlarında meydana gelen değişikliğin ne derecede gerçekleştiğini belirlemek amacı ile coğrafya dersi tutum ölçeği kullanılarak filmlerde geçen coğrafi mekânların ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik görüşleri üzerine etkisi ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractEducation and training have been rapidly changing in recent years. In order to keep up with this change, countries re-examine the teaching processes in all aspects, particularly in the fields of teaching programs, materials and teaching techniques and strategies. In this context, the use of new methods and techniques is gaining importance in developing effective teaching environments. The well-planned use of information communication technologies and social media in the teaching process provides significant advantages in achieving the goals set. As with other courses, the use of films and documentaries and purpose-appropriate films together with many materials in Geography teaching has a great importance in the formation of effective learning environments and realization of permanent learning. In this study, the effects of the use of films, which is a subject in our lives, on the attitudes towards geography courses have been influenced. For this purpose, a teaching material has been prepared by using topographical figures in the films and the effect of this teaching material on students' attitudes towards geography lesson has been tried to be determined. It is also aimed to use images related to geographical concepts in films, students develop a positive attitude and to gain geographic questioning skills towards geography lesson. Geography lesson attitude scale was used in order to determine the degree of change in students' attitudes. Also, the effects of the geographic spaces on the attitudes of the secondary school students towards the geography course were put forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.titleFilmlerde yer alan mekânların öğrencilerin lise coğrafya dersine yönelik görüşlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of spaces in the films on the opinions of the students on high school geography lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual materials
dc.subject.ytmInstructional technologies and material development course
dc.identifier.yokid10295120
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589671
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess