Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzal Göncü, İlknur
dc.contributor.authorÖzgürsoy, Aytaç
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:54Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347995
dc.description.abstractBu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve müzik öğretmenlerinin çocuk şarkılarını seçme kriterlerini belirlemek, çocuk şarkıları seçiminde hangi özelliklerin dikkate alınması gerektiği konusunda görüşlerini ortaya koymak ve literatüre konuyla ilgili kaynak oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma için düzenlenen anket çalışmasında uzman görüşü alınmış, ilk 9 soruda öğretmenlerin demografik bilgilerine, sonraki 14 soruda ise alt problemlere dair sorular sorulmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü' nde görevli okul öncesi öğretmenleri ile müzik öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada okul öncesi kurumlarında görev yapan 50 okul öncesi öğretmeni ile 50 müzik öğretmeninin şarkı seçme kriterleri konusundaki görüşleri karşılaştırılmış, bu karşılaştırma doğrultusunda elde edilen veriler frekans (f), yüzde (%) ile tablolaştırılarak verilmiştir. Araştırma sonucunda müzik öğretmenlerinin okulöncesi öğretmenlerine oranla okul öncesi müzik eğitiminde kendilerini daha fazla yeterli buldukları ve şarkı seçme kriterlerinde çocukların gelişim alanlarına daha fazla dikkat ettikleri gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractAim of this study is to identify the criteria established by preschool and music teachers while selecting children songs; reveal their opinions about the characteristics to be considered in the selection of children songs; and to serve as a source for the subject within the field literature. An expert opinion was consulted during the survey which was designed specifically for the study. The first 9 questions focused on the demographic data of the teachers, while the following 14 rather focused on sub-problems. Sample group of the research consisted of preschool and music teachers from Provincial Directorate of National Education in Ankara. During the study, opinions of 50 preschool and 50 music teachers about the song selection criteria were compared, and the collected data were tabulated and presented through frequency (f) and percentage (%). The study concluded that music teachers find themselves more competent in preschool music education, when compared to preschool teachers, and that they pay more attention in the developmental areas of children while selecting songsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAnaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri ile müzik öğretmenlerinin çocuk şarkıları seçme kriterleri konusunda görüşlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing the opinions of preschool teachers working at kindergartens and music teachers on the selection criteria of children songsl
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285750
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575712
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess