Türkiye`nin moda sektöründe uluslararası pazarlarda söz sahibi olabilmesi açısından marka imajı yaratmanın önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 30 yıllık bir teknolojik ve dışsatım deneyimine sahip olan Türk moda endüstrisi, uluslararası marka yaratma sürecine girmiştir.Dış pazarlarda söz sahibi olabilmek ve iç pazarda rekabet edebilmek için sektörün öncü firmaları tarafından moda marka imajı yaratma ve pazarlamaya yönelik kadrolaşma arayışı içine girilmiştir.Bu çalışmada bunun nasıl gerçekleştirilebileceği incelenmiştir. İlk bölümde Türk modasının tüketim alanı, kadın,erkek,çocuk ve genç hedef pazar bölümleri açısından ince!enmiştir..İkinci bölümde modanın kapsamı çralmiş,tüketim kalıplan açısından moda ürünü incelenmiş ve endüstrisinin asıl hedefi olan moda tüketicisi açısından,modanın benimsenme süreci ve tüketici davranışları incelenmiştir. Üçüncü bölümde moda pazarlama konsepti,tanımı ve endüstriyel açıdan önemi vurgulanmıştır..Bu doğrultuda belirlenen hedef kitle açısından, pazarlama araştırması, pazar bölümleme temelleri ve pazara yönelik markayı konumlandırma süreçleri üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde endüstriyel Ölçek ve moda üretim süreci aydınlatılmış ve pazarlama kararlarıyla ilgili bağlantıları belirlenmiştir.Pazarlama konsepti doğrultusunda moda ürünün tasarım ve ürün geliştirme süreçleri incelenmiş/ve sözkonusu pazar açısından fiyat araştırmalarına yer verilmiştir. Beşinci bölüm pazarlama konsepti doğrultusunda moda ürünlerinin ticari aktivitelerini içerir. Bu süreçte, moda pazarlama karmasında ürün ve hizmetlerin dağıtımı, ve tüketiciye ulaştırılma yollan araştırılmıştır. Perakende organizasyonlar ve moda sahnalma konsepti incelenmiştir. Altıncı ve yedinci bölümler, pazarlama iletişim kalmasıyla ilgilidir.Kurumsal kimlik, marka kimliği ve marka imajı konseptlerine açıklık kazandırılmış, iletişim süreci ve niteliği vurgulanmış ve satış noktası aracılığıyla marka iletişimine yönelik öneriler getirilmiştir. Son bölümde moda marka iletişiminin en önemli süreçlerinden olan moda reklamcılığı, moda halkla ilişkiler ve tanıtım etkinliklerinin önemi vurgulanmış, tanıtım etkinlikleri kapsamında editörel tanıtım,moda basını ve moda gösterileri üzerinde durulmuştur. 324
Collections