Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Mustafa
dc.contributor.authorKipöz, Şölen
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:24Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:24Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347839
dc.description.abstractÖZET 30 yıllık bir teknolojik ve dışsatım deneyimine sahip olan Türk moda endüstrisi, uluslararası marka yaratma sürecine girmiştir.Dış pazarlarda söz sahibi olabilmek ve iç pazarda rekabet edebilmek için sektörün öncü firmaları tarafından moda marka imajı yaratma ve pazarlamaya yönelik kadrolaşma arayışı içine girilmiştir.Bu çalışmada bunun nasıl gerçekleştirilebileceği incelenmiştir. İlk bölümde Türk modasının tüketim alanı, kadın,erkek,çocuk ve genç hedef pazar bölümleri açısından ince!enmiştir..İkinci bölümde modanın kapsamı çralmiş,tüketim kalıplan açısından moda ürünü incelenmiş ve endüstrisinin asıl hedefi olan moda tüketicisi açısından,modanın benimsenme süreci ve tüketici davranışları incelenmiştir. Üçüncü bölümde moda pazarlama konsepti,tanımı ve endüstriyel açıdan önemi vurgulanmıştır..Bu doğrultuda belirlenen hedef kitle açısından, pazarlama araştırması, pazar bölümleme temelleri ve pazara yönelik markayı konumlandırma süreçleri üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde endüstriyel Ölçek ve moda üretim süreci aydınlatılmış ve pazarlama kararlarıyla ilgili bağlantıları belirlenmiştir.Pazarlama konsepti doğrultusunda moda ürünün tasarım ve ürün geliştirme süreçleri incelenmiş/ve sözkonusu pazar açısından fiyat araştırmalarına yer verilmiştir. Beşinci bölüm pazarlama konsepti doğrultusunda moda ürünlerinin ticari aktivitelerini içerir. Bu süreçte, moda pazarlama karmasında ürün ve hizmetlerin dağıtımı, ve tüketiciye ulaştırılma yollan araştırılmıştır. Perakende organizasyonlar ve moda sahnalma konsepti incelenmiştir. Altıncı ve yedinci bölümler, pazarlama iletişim kalmasıyla ilgilidir.Kurumsal kimlik, marka kimliği ve marka imajı konseptlerine açıklık kazandırılmış, iletişim süreci ve niteliği vurgulanmış ve satış noktası aracılığıyla marka iletişimine yönelik öneriler getirilmiştir. Son bölümde moda marka iletişiminin en önemli süreçlerinden olan moda reklamcılığı, moda halkla ilişkiler ve tanıtım etkinliklerinin önemi vurgulanmış, tanıtım etkinlikleri kapsamında editörel tanıtım,moda basını ve moda gösterileri üzerinde durulmuştur. 324
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`nin moda sektöründe uluslararası pazarlarda söz sahibi olabilmesi açısından marka imajı yaratmanın önemi
dc.title.alternativeThe Importance of creating a global brand image from the aspect of Turkish fashion sector to be superior in the international market
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmFashion sector
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmInternational markets
dc.identifier.yokid71749
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71749
dc.description.pages352
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess