İletişimsel yaklaşım etkinlikleriyle Arapça öğretimi
dc.contributor.advisor | Yıldız, Musa | |
dc.contributor.author | Balik, Melek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:41:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:41:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347778 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil olarak Arapça öğretiminin etkin bir şekilde gerçekleştirilebilmesi, öğretimde uygulanan modern yaklaşımlar, sınıf içi etkinlikler, kullanılan öğretim materyalleri, öğretmen ve öğrenci rolleri ile doğrudan bağlantılıdır. Etkili bir yabancı dil öğrenmenin en temel ilkesi, insanda var olan dört temel dil becerisini kullanabilmektir. Bu dil becerileri ders materyalleri aracılığıyla öğretmen ve öğrenci tarafından uygulandığında, dilin etkin bir şekilde kullanılmasına fırsat vermektedir. Bu gelişmeler çerçevesinden baktığımızda içinde bulunduğumuz zaman dilimine kadar yabancı dil öğretimi hakkında birçok değişikliklerin yaşandığını görmekteyiz. Hedef dili etkin kullanmayı amaçlayan İletişimsel Yaklaşım, öğrencinin bir dili nasıl öğreneceğine dair bilgileri kapsayan, öğrenmeyi kolaylaştırıcı çeşitli sınıf etkinliklerini, öğretmen ve öğrenci rollerini içeren bir dizi ilkeler olarak tanımlanır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Arapça öğretiminde dinleme-konuşma, okuma-yazma şeklinde sıralanan dört temel dil becerisi edinimini kazandırmak için İletişimsel Dil Öğretim Yaklaşımı incelenmiş öğretim ortamında uygulanacak sınıf içi etkinliklere uyarlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde; araştırmanın problem durumu, amacı, önemi, sayıltılar, sınırlılıklar, ilgili araştırmalar ve tanımlara yer verilmiştir. İkinci bölümde; yöntem hakkında bilgiler paylaşılmıştır. Üçüncü bölümde, dil öğretimine genel bir bakış çerçevesinde yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Arapça öğretimi hakkında bilgiler sunulmuştur. Dördüncü bölümde ise İletişimsel Yaklaşım, yabancı dil öğretim teknikleri, dört temel dil becerisi öğretim teknikleri ve etkinliklere yer verilmiştir. Beşinci bölümde, sonuç ve öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The effective implementation of Arabic as a foreign language is directly related to modern approaches, classroom activities, teaching materials and teacher and student roles. The basic principle of effective foreign language learning is to use the four basic language skills that exist in humans. These language skills allow the effective use of language when practiced by the teacher and the student through the course materials. When we look at these developments, we see that there are many changes about foreign language teaching until the present time. The Communicative Language Approach, which aims to use the target language effectively, is defined as a set of principles, including various classroom activities facilitating learning, teacher and student roles, which include information on how the student will learn a language. In this study, in order to gain the acquisition of four basic language skills in the form of listening-speaking and reading-writing in Arabic teaching as a foreign language, the Communicative Language Teaching Approach was examined and adapted to the classroom activities to be applied in the teaching environment. In the first part of the study; problem status, aim, importance of the research, assumptions, limitations, related researches and definitions are given. In the second part; Information about the method was shared. In the third chapter, information about teaching Arabic as a foreign language is presented within the framework of an overview of language teaching. In the fourth part, communicative approach, foreign language teaching techniques, teaching techniques of four basic language skills and activities are given. In the fifth chapter, conclusions and recommendations are presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | İletişimsel yaklaşım etkinlikleriyle Arapça öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching arabic with communicative approach activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10303545 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588390 | |
dc.description.pages | 179 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |