Ortaöğretim matematik ve geometri dersi öğretim programlarındaki üçgenler alt öğrenme alanı ile ilgili kazanımların ve içeriğin karşılaştırmalı analizi
dc.contributor.advisor | Atlıhan, Sevgi | |
dc.contributor.author | Kizilsekili, Nesibe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:39:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:39:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347368 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 1992 yılı Ortaöğretim Matematik, Geometri, Analitik Geometri Dersi Öğretim Programındaki (OMGADÖP), MEB 2010 yılı Ortaöğretim Geometri Dersi 9-10.Sınıflar Öğretim Programındaki (OGDÖP) ve MEB 2013, 2017, 2018 yılı Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programlarındaki (OMDÖP) `Üçgenler` alt öğrenme alanını, eğitim programının hedef/kazanım ve içerik ögelerine göre karşılaştırmak ve belirtilen öğretim programlarına ilişkin öğretmen ve uzman görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması esas alınarak tasarlanmıştır. Araştırma, öğretmenler ve uzmanlar olmak üzere toplam altı katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, eğitim programının hedef/kazanım ve içerik ögelerini kapsayacak şekilde sekiz adet soru bulunan veri toplama aracı yardımı ve MEB 1992 yılı OMGADÖP, MEB 2010 yılı OGDÖP, MEB 2013, 2017 ve 2018 yılı OMDÖP'lerin incelenmesiyle toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda `Üçgenler` alt öğrenme alanına ilişkin 1992 programında sadece amaç ve davranışların yer aldığı, 2010 programında ise kazanımlar, bu kazanımlara ilişkin ayrıntılı açıklamalar ve etkinlik ipuçları ya da örneklerin yer aldığı görülmüştür. 2013, 2017 ve 2018 programlarında ise sadece kazanım ifadelerinin yer aldığı, ayrıntılı açıklamaların ve etkinlik ipuçları ya da örneklerinin kaldırıldığı görülmüştür. Katılımcıların, kazanım ve içeriğe yönelik bazı konularda görüş ayrılıkları olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra, kazanım ve içeriğe yönelik bazı konularda ise görüş birliği olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar, literatür kapsamında değerlendirilerek tartışılmış ve yapılan tespitlere yönelik öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to compare the target/learning outcome and content elements and to reveal the opinions of teachers and expert about the mentioned curriculums according to the Ministry of National Education's Secondary Education Mathematics, Geometry, Analytical Geometry Lesson Curriculum in 1992, the Ministry of National Education's Secondary Education Geometry Lesson 9-10th grades Curriculum in 2010 and the Ministry of National Education's 2013, 2017, 2018 year Secondary Education Mathematics Curriculum in the `Triangles` sub-learning. This study was designed on the basis of case study, one of the qualitative research designs. The research consists of six participants of teachers and experts. The data of the study was collected with the help of data collection tool with eight questions covering the target/learning outcome and content elements of the education program and the examination of the Ministry of National Education's Secondary Education Mathematics Geometry Analytical Geometry Lesson Curriculum in 1992, Ministry of National Education's Secondary School Education Lesson Curriculum in 2010, Ministry of National Education's 2013, 2017 and 2018 Secondary Education Mathematics Lesson Curriculum. Descriptive analysis was used in the analysis of the obtained data. As a result of the analysis of the data, it was seen that only the aims and behaviors were included in the 1992 program on `Triangles` sub-learning, and in the 2010 program, there were learning outcomes, detailed explanations of these learning outcomes and activity tips. In 2013, 2017 and 2018 programs, it has been seen that only statements of gain were included and detailed explanations and activity tips or examples were removed. It was observed that the participants had differences of opinion on some issues related to learning outcome and content. In addition, there was a consensus on some issues related to learning outcome and content. The results obtained in the research were evaluated and discussed within the scope of the literature and recommendations were made for the findings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim matematik ve geometri dersi öğretim programlarındaki üçgenler alt öğrenme alanı ile ilgili kazanımların ve içeriğin karşılaştırmalı analizi | |
dc.title.alternative | Comparative analysis of content and learning outcomes related to triangles sub-learning area in secondary education mathematics and geometry lesson curriculums | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10313996 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606117 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |