Geleneksel Türk müziğinde var olan usullere göre asma davul çalım tekniği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tezde Türk Halk Oyunları'na eşlik eden vurmalı çalgılardan Asma Davul için bir nota yazım ve çalım metodu oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu metot oluşturulurken, konunun bilimsel bakış açısı ile, daha önce bu denli ciddi ele alınmamış olmasından dolayı, kısıtlı sayıda malzeme ve kaynaktan yararlanabildik. Bu kaynaklar başta Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Öğretim Görevlilerinin alanda mahalli müzisyenlerle yaptıkları derleme ve tespitlerden, Türk Halk Oyunları yarışmalarında mahalli ekiplere eşlik eden müzisyenlerle yapılan video, auido ve karşılıklı görüşmelerden elde edilen donelerdir. Ayrıca tarihi ve karşılaştırılmalı yöntemler kullanılarak günümüze kadar oluşturulmuş ritm nota yazım sistemleri incelenmiştir. Çeşitli yörelere ait asma davul çalım örnekleri, tarafımızdan oluşturulan metot ile notalanmıştır. Böylece Türk Halk Oyunları ile amatör yada profesyonelce uğraşan şahıs yada kurumlara yöresel tavrın sahadan alınarak sahneye aktarılması aşamasında ritm çalgılaması açısından sağlıklı bir yol izleyebilmeleri için bir ışık tutulmaya çalışılmıştır. SUMMARY In this thesis, we wanted to make a metod of 'Asma Davul' of the ritmic instruments, which are accompanying the Turkish folk dance by both comparative and historical methods. We could make good use of a restricted number of materiel and written source for that thesis because that subject has never been held so seriously and by a so serious scientific vision. These materials and sources are firstly the local collections and researches of Turkish Folk Dance Department's instructors and the video, audio records and data gained from the mutual interviews made with the local musicians who are accompanying to the local folk dance groups which have participated in Turkish Folk Dance competitions. We tried to examine system of the ritm note by using historical and comparison methods. The musical data gained from various regions are recorded by global musical notation. So that we wanted that thesis to be informative for the ones who will work with Turkish Folk Dances and who will take it from the region and carry to the stage.
Collections