Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Cengiz
dc.contributor.authorOldaç, Bortan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:46Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:46Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347326
dc.description.abstractÖZET Bu tezde Türk Halk Oyunları'na eşlik eden vurmalı çalgılardan Asma Davul için bir nota yazım ve çalım metodu oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu metot oluşturulurken, konunun bilimsel bakış açısı ile, daha önce bu denli ciddi ele alınmamış olmasından dolayı, kısıtlı sayıda malzeme ve kaynaktan yararlanabildik. Bu kaynaklar başta Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Öğretim Görevlilerinin alanda mahalli müzisyenlerle yaptıkları derleme ve tespitlerden, Türk Halk Oyunları yarışmalarında mahalli ekiplere eşlik eden müzisyenlerle yapılan video, auido ve karşılıklı görüşmelerden elde edilen donelerdir. Ayrıca tarihi ve karşılaştırılmalı yöntemler kullanılarak günümüze kadar oluşturulmuş ritm nota yazım sistemleri incelenmiştir. Çeşitli yörelere ait asma davul çalım örnekleri, tarafımızdan oluşturulan metot ile notalanmıştır. Böylece Türk Halk Oyunları ile amatör yada profesyonelce uğraşan şahıs yada kurumlara yöresel tavrın sahadan alınarak sahneye aktarılması aşamasında ritm çalgılaması açısından sağlıklı bir yol izleyebilmeleri için bir ışık tutulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY In this thesis, we wanted to make a metod of 'Asma Davul' of the ritmic instruments, which are accompanying the Turkish folk dance by both comparative and historical methods. We could make good use of a restricted number of materiel and written source for that thesis because that subject has never been held so seriously and by a so serious scientific vision. These materials and sources are firstly the local collections and researches of Turkish Folk Dance Department's instructors and the video, audio records and data gained from the mutual interviews made with the local musicians who are accompanying to the local folk dance groups which have participated in Turkish Folk Dance competitions. We tried to examine system of the ritm note by using historical and comparison methods. The musical data gained from various regions are recorded by global musical notation. So that we wanted that thesis to be informative for the ones who will work with Turkish Folk Dances and who will take it from the region and carry to the stage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGeleneksel Türk müziğinde var olan usullere göre asma davul çalım tekniği
dc.title.alternativeThe technic of `asma davul` druming according to wellkown Turkish tradational music styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Halk Oyunları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDrum
dc.subject.ytmFolk music
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmTurkish folk music
dc.subject.ytmPercussion enstruments
dc.subject.ytmZeybek songs
dc.identifier.yokid104449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid102088
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess