Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşar, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorYüksel, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:10Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:10Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347144
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyi, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile STEM uygulamaları özyeterlik algılarının ve bunlar arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ortaokullarda görev yapan 332 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak bireysel yenilikçilik ölçeği, yaşam boyu öğrenme eğilimi ölçeği, STEM uygulamaları öğretmen özyeterlik ölçeği kullanılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan fen bilimleri öğretmenlerinin STEM uygulamaları özyeterlik algılarının cinsiyete ve medeni duruma göre anlamlı fark gösterip göstermediği t-testi ile; yaş, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve görev yapılan yerleşim yerine göre anlamlı fark gösterip göstermediği tek faktörlü varyans analiziile incelenmiştir. Bireysel yenilikçilik ve yaşam boyu öğrenme eğilimi ile STEM uygulamaları özyeterlik algıları arasındaki ilişki korelasyon analizi ile incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuca göre, fen bilimleri öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyi ve STEM uygulamaları özyeterlik algısı düşük düzeyde, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ise yüksek düzeyde bulunmuştur. Fen bilimleri öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim durumuna ve okulun bulunduğu yerleşim yerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri cinsiyete, medeni duruma, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim durumuna ve okulun bulunduğu yerleşim yerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM uygulamaları özyeterlik algıları ise medeni duruma, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim durumuna ve okulun bulunduğu yerleşim yerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre yaşam boyu öğrenme eğilimi ve bireysel yenilikçilik düzeyi fen bilimleri öğretmenlerinin STEM uygulamaları özyeterlik algılarını anlamlı düzeyde yordamaktadır. Yapılan korelasyon analizinin bulgularına göre, bireysel yenilikçilik düzeyi, yaşam boyu öğrenme eğilimi düzeyi ve STEM uygulamaları öz-yeterlik düzeyi arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki vardır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the science teachers' individual innovativeness levels, lifelong learning tendencies and self-efficacy perceptions of STEM applications and their relationships. The study group consisted of 332 science teachers working in secondary schools of Ankara Provincial Directorate of National Education in 2019-2020 academic year. In the research, relational survey model, one of the descriptive research methods, was used. Individual innovativeness scale, lifelong learning scale, STEM teacher self-efficacy scale were used as data collection tools. The t-test was used to determine whether self-efficacy perceptions of science teachers in the study group showed significant differences according to gender and marital status; age, professional seniority, education level and whether there is a significant difference according to the location of school was examined by single factor analysis of variance. The relationship between individual innovativeness and lifelong learning tendencies and self-efficacy perceptions of STEM applications was examined by correlation analysis. According to the results obtained from the research, science teachers' individual innovativeness levels and self-efficacy perception of STEM applications were found to be low and lifelong learning tendencies were found to be high. Lifelong learning tendencies of science teachers vary significantly according to gender, age, professional seniority, educational background and location of school. The individual innovativeness levels of science teachers vary significantly according to gender, marital status, age, professional seniority, education level and location of school. Science teachers' self-efficacy levels of STEM applications differ significantly according to marital status, age, professional seniority, education level and location of school. According to the findings, lifelong learning tendencies and individual innovativeness level predicted self-efficacy perceptions of science teachers' STEM applications. According to the findings of the correlation analysis, there is a moderate positive and significant relationship between individual innovativeness level, lifelong learning tendencies level, and STEM applications self-efficacy level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyi, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile STEM uygulamaları özyeterlik algıları ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of science teachers' individual innovativeness level, lifelong learning tendencies and STEM applications self-efficacy perceptions and their relationships
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-20
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10329421
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid642031
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess