Öğrenmede empatik dinleme ve öğrenme güdülenmesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, empatik dinleme biçimini benimsemiş ve öğrenme atmosferi içerisinde bunu bir iletişim şekli olarak sürdüren öğretmen tipinin öğrencilerin öğrenme güdülenmesine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi ile bu öğretmen tipinin mesleki beceriler açısından öğrencilerce nasıl algılandığını, yargılayan ve beklenti içinde dinleyen öğretmen tipleri ile karşılaştırarak belirlemektir. Bu çerçevede, İzmir BüyükŞehir Belediyesi sınırları içerisinde yer alan ortaöğretim okullarının lise ikinci sınıfındaki öğrencilerden oluşturulmuş örnek grubuna `Öğrenme Güdülenmesine İlişkin Tutum Ölçeği` ile `Öğretmen Değerlendirme Envanteri` uygulanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde ilk olarak problem ortaya konulmuş, daha sonra araştırmanın amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları, kısaltmaları ve içinde geçen bazı terimlerin tanımlarına değinilmiştir. İkinci bölümde, dünyada ve Türkiye'de konu ile bağıntılı olabileceği değerlendirilen araştırmalar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, araştırmanın yöntemi tanıtılmış, araştırmanın evreni ve örneklemine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular ve bu bulgulara ilişkin yorumlara yer verilmiştir. Araştırmanın son bölümünde, elde edilen bulgular ışığında konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur. Jh Abstract The aim of this study is to find out effects of type of teacher who treats empathic listening as if it is his or her own communication property and who uses this as a communication style in learning situations on students' learning motivation attitudes and is to determine how this type of teacher is perceived according to his or her professional adequacy by comparing it with type of teachers who have listening styles which involve prejudice and expectancy. In this respect, ^Learning Motivation Attitudes Scale` and w Teacher Evaluation Inventory` has been given to group of students who educates at high schools in the city borders of Izmir. The first part of the study initially puts the problem forward. The purpose of the study, its significance, assumptions, limits and abbreviation are subsequently given the definition of the terms used through the study are also provided. The second part deals with the studies which mentions about empathy and its effect on learning situation. The third part introduces the method of the study, its scope and its sample of people are also stated. The fourth part encompasses the findings obtained as the result of data analyses. It, furthermore, considers, the interpretations relating to this findings. Under the light of the findings, the last part of the study puts some suggestions to this subjects.
Collections