Show simple item record

dc.contributor.advisorDönmezer, İbrahim
dc.contributor.authorYaşli, Atilla
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:05Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347122
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, empatik dinleme biçimini benimsemiş ve öğrenme atmosferi içerisinde bunu bir iletişim şekli olarak sürdüren öğretmen tipinin öğrencilerin öğrenme güdülenmesine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi ile bu öğretmen tipinin mesleki beceriler açısından öğrencilerce nasıl algılandığını, yargılayan ve beklenti içinde dinleyen öğretmen tipleri ile karşılaştırarak belirlemektir. Bu çerçevede, İzmir BüyükŞehir Belediyesi sınırları içerisinde yer alan ortaöğretim okullarının lise ikinci sınıfındaki öğrencilerden oluşturulmuş örnek grubuna `Öğrenme Güdülenmesine İlişkin Tutum Ölçeği` ile `Öğretmen Değerlendirme Envanteri` uygulanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde ilk olarak problem ortaya konulmuş, daha sonra araştırmanın amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları, kısaltmaları ve içinde geçen bazı terimlerin tanımlarına değinilmiştir. İkinci bölümde, dünyada ve Türkiye'de konu ile bağıntılı olabileceği değerlendirilen araştırmalar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, araştırmanın yöntemi tanıtılmış, araştırmanın evreni ve örneklemine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular ve bu bulgulara ilişkin yorumlara yer verilmiştir. Araştırmanın son bölümünde, elde edilen bulgular ışığında konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur. Jh
dc.description.abstractAbstract The aim of this study is to find out effects of type of teacher who treats empathic listening as if it is his or her own communication property and who uses this as a communication style in learning situations on students' learning motivation attitudes and is to determine how this type of teacher is perceived according to his or her professional adequacy by comparing it with type of teachers who have listening styles which involve prejudice and expectancy. In this respect, ^Learning Motivation Attitudes Scale` and w Teacher Evaluation Inventory` has been given to group of students who educates at high schools in the city borders of Izmir. The first part of the study initially puts the problem forward. The purpose of the study, its significance, assumptions, limits and abbreviation are subsequently given the definition of the terms used through the study are also provided. The second part deals with the studies which mentions about empathy and its effect on learning situation. The third part introduces the method of the study, its scope and its sample of people are also stated. The fourth part encompasses the findings obtained as the result of data analyses. It, furthermore, considers, the interpretations relating to this findings. Under the light of the findings, the last part of the study puts some suggestions to this subjects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenmede empatik dinleme ve öğrenme güdülenmesine etkisi
dc.title.alternativeEmpathic listening and its effect on learning motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmClassroom communication
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmListening
dc.identifier.yokid109781
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108576
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess