Destinasyon kişiliği ve benlik imajı uyumunun turistlerin davranışsal niyetleri üzerine etkisi: Konya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, destinasyon kişiliği ve benlik imajı arasındaki ilişkiyi belirlemek, destinasyon kişiliği, benlik imajı ve benlik uyumunun turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini tespit etmektedir. Araştırmanın örneklemini Konya'yı ziyaret etmiş olan 385 yerli ve yabancı turist oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak anket uygulaması tercih edilmiş ve elde edilen 422 anketten 385'inin analize uygun olduğu belirlenmiştir. Belirlenen hipotezlerin testi için SPSS programının 21.0 sürümü kullanılmıştır. Analizler sonucunda Konya'nın kişilik yapısı `heyecan, samimiyet ve yetkinlik` boyutları ile açıklanmıştır. Katılımcıların benlik imajı türlerinde ise `samimiyet, yetkinlik, heyecan, girişimci, elit ve mütevazı` boyutları elde edilmiştir. Diğer sonuçlara göre, destinasyon kişiliği ve benlik imajı pozitif ve anlamlı bir ilişkiye sahiptir. Tüm benlik imajı türleri içerisinde, davranışsal niyetler üzerinde pozitif yönde etki seviyesi en yüksek olan kişilik boyutu `samimiyet` boyutudur. Tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde en etkili benlik uyumu `ideal-sosyal benlik uyumu` iken olumlu izlenim edinme ve tavsiye etme niyeti üzerinde en etkili benlik uyumu türü `ideal benlik uyumu` olmuştur. The aim of this study is to determine the relationship between destination personality and self image; the effect of destination personality, self image and self congruence on tourists' behavioral intentions. Tourists who visited Konya destination have been taken as the sample for the study. In this study, survey method has been prefered as data collection tool. 422 quetionnares have been gathered and 385 of them are valid for analyze. SPSS 21.0 program was used for testing hypotheses.As a result of the study, Konya's destination personality has been explained with `excitement, sincerity and competence` dimensions. `Sincerity, competence, excitement, entrepreneur, elite and modest` personality dimensions have been got as self images of the sample group. According to other results, destination personality and self image have positive and significant relationship. Among the all self images, `sincerity` dimension has the most influence level which is positively on tourists' behavioral intentions. While `ideal-social self congruence` has the most influence level on revisit intention, `ideal self congruence` has the most influence level on getting favourable impression and recommend intention.
Collections