Show simple item record

dc.contributor.advisorBişkin, Ferdi
dc.contributor.authorÜlkü, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:35Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346968
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, destinasyon kişiliği ve benlik imajı arasındaki ilişkiyi belirlemek, destinasyon kişiliği, benlik imajı ve benlik uyumunun turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini tespit etmektedir. Araştırmanın örneklemini Konya'yı ziyaret etmiş olan 385 yerli ve yabancı turist oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak anket uygulaması tercih edilmiş ve elde edilen 422 anketten 385'inin analize uygun olduğu belirlenmiştir. Belirlenen hipotezlerin testi için SPSS programının 21.0 sürümü kullanılmıştır. Analizler sonucunda Konya'nın kişilik yapısı `heyecan, samimiyet ve yetkinlik` boyutları ile açıklanmıştır. Katılımcıların benlik imajı türlerinde ise `samimiyet, yetkinlik, heyecan, girişimci, elit ve mütevazı` boyutları elde edilmiştir. Diğer sonuçlara göre, destinasyon kişiliği ve benlik imajı pozitif ve anlamlı bir ilişkiye sahiptir. Tüm benlik imajı türleri içerisinde, davranışsal niyetler üzerinde pozitif yönde etki seviyesi en yüksek olan kişilik boyutu `samimiyet` boyutudur. Tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde en etkili benlik uyumu `ideal-sosyal benlik uyumu` iken olumlu izlenim edinme ve tavsiye etme niyeti üzerinde en etkili benlik uyumu türü `ideal benlik uyumu` olmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between destination personality and self image; the effect of destination personality, self image and self congruence on tourists' behavioral intentions. Tourists who visited Konya destination have been taken as the sample for the study. In this study, survey method has been prefered as data collection tool. 422 quetionnares have been gathered and 385 of them are valid for analyze. SPSS 21.0 program was used for testing hypotheses.As a result of the study, Konya's destination personality has been explained with `excitement, sincerity and competence` dimensions. `Sincerity, competence, excitement, entrepreneur, elite and modest` personality dimensions have been got as self images of the sample group. According to other results, destination personality and self image have positive and significant relationship. Among the all self images, `sincerity` dimension has the most influence level which is positively on tourists' behavioral intentions. While `ideal-social self congruence` has the most influence level on revisit intention, `ideal self congruence` has the most influence level on getting favourable impression and recommend intention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyon kişiliği ve benlik imajı uyumunun turistlerin davranışsal niyetleri üzerine etkisi: Konya örneği
dc.title.alternativeThe effect of destination personality and self image-congruence on tourists' behavioral intentions: The case of Konya
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmSelf congruity
dc.subject.ytmBehavioral intention
dc.subject.ytmSelf image
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmRevisit intention
dc.subject.ytmSelf image
dc.identifier.yokid10167267
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477462
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess