dc.contributor.advisor | Özbey, Saide | |
dc.contributor.author | Gözübüyük, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:38:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:38:34Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346961 | |
dc.description.abstract | Araştırma 48-72 aylık çocukların motivasyon düzeyleri ile baba-çocuk ilişkisi ve bağlanma biçimleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Diyarbakır'ın Silvan ilçesinde bulunan ilkokula bağlı anasınıfları ve bağımsız anaokullarına devam eden 48-72 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini evrenden tesadüfî küme örnekleme formülü kullanılarak belirlenmiş 331 çocuk oluşturmaktadır. Veriler `Genel Bilgi Formu`, `Okul Öncesi Çocuklar İçin Motivasyon Ölçeği`, `Çocuk Ebeveyn İlişki Ölçeği (Baba Formu)` ve `Bağlanma Öykü Tamamlama Testi` kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların motivasyon düzeyleri, okul öncesi eğitime 2 yıl devam eden, annesi çalışan, babası profesyonel-yarı profesyonel meslek grubunda olan, babasının öğrenim durumu daha yüksek olan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermekte (p<0.05); cinsiyet, çocuk sayısı, doğum sırası, anne yaşı, baba yaşı ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0.05). Çocukların baba-çocuk ilişkileri, okul öncesi eğitime 2 yıl devam eden ve babası profesyonel-yarı profesyonel meslek grubunda olan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermekte (p<0.05); cinsiyet, çocuk sayısı, doğum sırası, anne yaşı, baba yaşı, anne çalışma durumu, anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0.05). Çocukların bağlanma biçimleri, okul öncesi eğitime 2 yıl devam eden, annesi çalışan, babasının öğrenim durumu daha yüksek olan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermekte (p<0.05); cinsiyet, çocuk sayısı, doğum sırası, anne yaşı, baba yaşı, baba mesleği ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0.05). Ayrıca çocukların motivasyon düzeyleri ile bağlanma biçimleri arasında güvenli bağlanan çocukların lehine anlamlı farklılık saptanmıştır. Motivasyon düzeyleri ile baba-çocuk ilişkisi arasında ise negatif yönde, orta düzeyde ve anlamlı ilişki bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | The research was conducted to investigate the relationship between motivation levels of 48-72 months old children, father-child relationship and attachment styles. In the research, relational screening model was used. The population of the study consists of 48-72 months old children attending kindergartens connected to primary school and independent kindergartens in the Silvan district of Diyarbakır in the 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 331 children from the universe determined by using random cluster sampling formula. Data were obtained by using `General Information Form`, `The Motivation Scale for Preschool Children`, `Child Parent Relationship Scale (Father form)` and `Attachment Story Completion Test`. As a result of the research, the motivation levels of the children showed a significant difference in favor of the children whose pre-school education continued for 2 years, whose mother was working, the father was in the professional-semiprofessional occupation group and the father's education level was higher (p<0.05); There were no significant differences according to gender, number of children, birth order, maternal age, father age and maternal education status (p>0.05). The father-child relationship of the children showed a significant difference in favor of the children whose pre-school education lasted 2 years and whose father was in the professional-semiprofessional group (p<0.05); gender, number of children, birth order, mother's age, father's age, mother's working status, mother's educational status and father's educational status does not show significant differences according to the variables (p>0.05). The attachment styles of the children showed a significant difference in favor of children whose preschool education continued for 2 years, whose mother was working and the father's education level was higher (p<0.05); There were no significant differences according to the variables of gender, number of children, birth order, maternal age, father age, father profession and mother education status (p> 0.05). In addition, a significant difference was found between the motivation levels and attachment styles of the children in favor of the secure attachment children. There is a negative, moderate and significant relationship between motivation levels and father-child relationship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile baba-çocuk ilişkisi ve bağlanma biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between motivation levels of preschool children with father-child relationships and attachment styles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-01 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Father-child relationship | |
dc.subject.ytm | Parental bonding | |
dc.subject.ytm | Attachment | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10321145 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610543 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı | |