Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbey, Saide
dc.contributor.authorGözübüyük, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:34Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:34Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346961
dc.description.abstractAraştırma 48-72 aylık çocukların motivasyon düzeyleri ile baba-çocuk ilişkisi ve bağlanma biçimleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Diyarbakır'ın Silvan ilçesinde bulunan ilkokula bağlı anasınıfları ve bağımsız anaokullarına devam eden 48-72 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini evrenden tesadüfî küme örnekleme formülü kullanılarak belirlenmiş 331 çocuk oluşturmaktadır. Veriler `Genel Bilgi Formu`, `Okul Öncesi Çocuklar İçin Motivasyon Ölçeği`, `Çocuk Ebeveyn İlişki Ölçeği (Baba Formu)` ve `Bağlanma Öykü Tamamlama Testi` kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların motivasyon düzeyleri, okul öncesi eğitime 2 yıl devam eden, annesi çalışan, babası profesyonel-yarı profesyonel meslek grubunda olan, babasının öğrenim durumu daha yüksek olan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermekte (p<0.05); cinsiyet, çocuk sayısı, doğum sırası, anne yaşı, baba yaşı ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0.05). Çocukların baba-çocuk ilişkileri, okul öncesi eğitime 2 yıl devam eden ve babası profesyonel-yarı profesyonel meslek grubunda olan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermekte (p<0.05); cinsiyet, çocuk sayısı, doğum sırası, anne yaşı, baba yaşı, anne çalışma durumu, anne öğrenim durumu ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0.05). Çocukların bağlanma biçimleri, okul öncesi eğitime 2 yıl devam eden, annesi çalışan, babasının öğrenim durumu daha yüksek olan çocukların lehine anlamlı farklılık göstermekte (p<0.05); cinsiyet, çocuk sayısı, doğum sırası, anne yaşı, baba yaşı, baba mesleği ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir (p>0.05). Ayrıca çocukların motivasyon düzeyleri ile bağlanma biçimleri arasında güvenli bağlanan çocukların lehine anlamlı farklılık saptanmıştır. Motivasyon düzeyleri ile baba-çocuk ilişkisi arasında ise negatif yönde, orta düzeyde ve anlamlı ilişki bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe research was conducted to investigate the relationship between motivation levels of 48-72 months old children, father-child relationship and attachment styles. In the research, relational screening model was used. The population of the study consists of 48-72 months old children attending kindergartens connected to primary school and independent kindergartens in the Silvan district of Diyarbakır in the 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 331 children from the universe determined by using random cluster sampling formula. Data were obtained by using `General Information Form`, `The Motivation Scale for Preschool Children`, `Child Parent Relationship Scale (Father form)` and `Attachment Story Completion Test`. As a result of the research, the motivation levels of the children showed a significant difference in favor of the children whose pre-school education continued for 2 years, whose mother was working, the father was in the professional-semiprofessional occupation group and the father's education level was higher (p<0.05); There were no significant differences according to gender, number of children, birth order, maternal age, father age and maternal education status (p>0.05). The father-child relationship of the children showed a significant difference in favor of the children whose pre-school education lasted 2 years and whose father was in the professional-semiprofessional group (p<0.05); gender, number of children, birth order, mother's age, father's age, mother's working status, mother's educational status and father's educational status does not show significant differences according to the variables (p>0.05). The attachment styles of the children showed a significant difference in favor of children whose preschool education continued for 2 years, whose mother was working and the father's education level was higher (p<0.05); There were no significant differences according to the variables of gender, number of children, birth order, maternal age, father age, father profession and mother education status (p> 0.05). In addition, a significant difference was found between the motivation levels and attachment styles of the children in favor of the secure attachment children. There is a negative, moderate and significant relationship between motivation levels and father-child relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile baba-çocuk ilişkisi ve bağlanma biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between motivation levels of preschool children with father-child relationships and attachment styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-01
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmFather-child relationship
dc.subject.ytmParental bonding
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10321145
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid610543
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess