Show simple item record

dc.contributor.advisorKarasu, Necdet
dc.contributor.authorYilmaz, Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:29Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:29Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346939
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi kaynaştırma sınıfı öğretmenlerine uygulama temelli koçluk ile sunulan mesleki gelişim programının sınıfların kalitesine, öğretmenlere ve özel gereksinimli çocuklara etkisi incelenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin ihtiyaçları temelinde bir mesleki gelişim programı geliştirilmiş ve bu program uygulama temelli koçluk yapılarak, gözlem ve geribildirim süreçleri ile öğretmenlere sunulmuştur. Statik grup öntest-sontest deseni ile tek grup öntest sontest deseninin kullanıldığı bu araştırmada, okul öncesi kaynaştırma sınıflarının kalitesi, öğretmenlerin yeterlikleri ve sınıflardaki özel gereksinimli çocukların sosyal kabulleri ve meşgul olma davranışları ele alınmıştır. Araştırma sonucunda uygulama temelli koçluk ile sunulan mesleki gelişim programının okul öncesi kaynaştırma sınıflarının genel kalite puanlarını artırdığı görülmüş, bununla bağlantılı diğer sonuçlar da tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: okul öncesi, kaynaştırma, kapsayıcılık, erken çocukluk, öğretmen eğitimi, koçluk, kalite, kapsayıcı eğitim, uygulama temelli koçluk, öğretmen eğitimi, mesleki gelişim
dc.description.abstractIn this research, the effects of practice based coaching professional development program on the quality of inclusive preschool classrooms is investigated. A professional development program was developed based on the needs of inclusive preschool teachers and this program was presented to teachers via practice based coaching. In this study, which used the static group pretest-posttest design and one group pretest-posttest design, the quality of inclusive preschool classrooms, teachers' competencies, engagement and social acceptance of children with disabilities were examined. As a result of the study, it was determined that the professional development program presented with practice based coaching increased the quality of inclusive preschool classrooms and related results were discussed.Key Words : preschool inclusion, early childhood education, inclusive education, quality, practice based coaching, teacher training, professional developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi kaynaştırma sınıfı öğretmenlerine uygulama temelli koçluk ile sunulan mesleki gelişim programının sınıfların kalitesine, öğretmenlere ve çocuklara etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the effects of practice based coaching professional development program on the quality of inclusive preschool classrooms, teachers and children
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-09
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmCoaching
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality improvement
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmInclusiveness
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10324646
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612534
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineZihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess