Show simple item record

dc.contributor.advisorPulur, Atilla
dc.contributor.authorYapici, Fatma Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:09Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346849
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 11-14 yaş grubu ortaokulda öğrenim gören çocuklara uygulanan Hemsball oyun beceri gelişim programının Bourdon Dikkat Testi ile belirlenen dikkat düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Deney ve kontrol grubu içeren ve deneysel çalışma niteliğindeki bu araştırmada ayrıca cinsiyet, yaş, kardeş sayısı gibi değişkenlerin dikkat düzeylerinden farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli Karadeniz Ereğli ilçe sınırlarında faaliyet gösteren Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullardaki 11-14 yaş grubu ortaokul öğrencilerine 40 kontrol ve 40 deney grubu olarak uygulanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrol grupları ile ön test ve son test ölçümlerine ilişkin karşılaştırmalar ilişkili ölçümler için T-Testi uygulanmıştır. Üçlü karşılaştırmalarda N<30 olduğu için Kruskal Wallis testi kullanıldı, fark tespit edilen durumlarda etki büyüklüğü eta kare (d) ile hesaplandı. Kontrol grubunun ilk ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olmamasına karşın, deney grubundaki öğrencilerin ilk teste göre son testte daha az hata yapmaları Hemsball eğitiminin onların dikkat düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisinin bulunduğuna işaret etmektedir. Hemsball eğitimine katılmış öğrencilerin dikkat düzeylerinin ''orta'' seviyede arttığı bulgusuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak Hemsball oyun becerilerinin dikkat düzeyleri gelişiminde orta düzeyde etkili olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of the Hemsball play skill development program on the attention levels determined by the Bourdion test for high school students aged 11 to 14 years. In this study, which includes both experimental and control groups, the question is whether variables such as sex, age, and number of siblings are different from attention levels. In this study, 40 focus groups and 40 experimental groups were applied to 11-14 year old high school students in the schools of the Ministry of Education in the Black Sea Ereğli District of Zonguldak Province. in 2018-2019. Comparisons of pre-test and post-test measurements with the experimental and control groups making up the sample group of the study were applied to the T-test for the corresponding measurements. The Kruskal Wallis test was used because N <30 in the triple comparisons, in cases where a difference was detected, the size of the effect was calculated with eta square (d). Although there was no significant difference between the first and last test scores in the control group, less error in the last test than in the first test indicates that Hemsball training had an effect. significant on their attention levels. He concluded that the level of attention of the students who participated in the Hemsball training had increased to the `average` level. As a result, it can be said that Hemsball's playing skills are moderately effective in developing levels of attention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleHemsball oyun becerilerinin ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeHemsball skills in play of secondary student effect on levels of attention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-07
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSport psychology
dc.subject.ytmSportsmen students
dc.subject.ytmDivided attention
dc.subject.ytmFaculty of Sports Sciences
dc.subject.ytmVisual attention
dc.subject.ytmFocused attention
dc.subject.ytmSelective attention
dc.subject.ytmComplex attention
dc.subject.ytmJoint attention
dc.identifier.yokid10317276
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607924
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess