Hemsball oyun becerilerinin ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Pulur, Atilla | |
dc.contributor.author | Yapici, Fatma Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:38:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:38:09Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-02-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346849 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 11-14 yaş grubu ortaokulda öğrenim gören çocuklara uygulanan Hemsball oyun beceri gelişim programının Bourdon Dikkat Testi ile belirlenen dikkat düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Deney ve kontrol grubu içeren ve deneysel çalışma niteliğindeki bu araştırmada ayrıca cinsiyet, yaş, kardeş sayısı gibi değişkenlerin dikkat düzeylerinden farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli Karadeniz Ereğli ilçe sınırlarında faaliyet gösteren Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullardaki 11-14 yaş grubu ortaokul öğrencilerine 40 kontrol ve 40 deney grubu olarak uygulanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrol grupları ile ön test ve son test ölçümlerine ilişkin karşılaştırmalar ilişkili ölçümler için T-Testi uygulanmıştır. Üçlü karşılaştırmalarda N<30 olduğu için Kruskal Wallis testi kullanıldı, fark tespit edilen durumlarda etki büyüklüğü eta kare (d) ile hesaplandı. Kontrol grubunun ilk ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olmamasına karşın, deney grubundaki öğrencilerin ilk teste göre son testte daha az hata yapmaları Hemsball eğitiminin onların dikkat düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisinin bulunduğuna işaret etmektedir. Hemsball eğitimine katılmış öğrencilerin dikkat düzeylerinin ''orta'' seviyede arttığı bulgusuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak Hemsball oyun becerilerinin dikkat düzeyleri gelişiminde orta düzeyde etkili olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effect of the Hemsball play skill development program on the attention levels determined by the Bourdion test for high school students aged 11 to 14 years. In this study, which includes both experimental and control groups, the question is whether variables such as sex, age, and number of siblings are different from attention levels. In this study, 40 focus groups and 40 experimental groups were applied to 11-14 year old high school students in the schools of the Ministry of Education in the Black Sea Ereğli District of Zonguldak Province. in 2018-2019. Comparisons of pre-test and post-test measurements with the experimental and control groups making up the sample group of the study were applied to the T-test for the corresponding measurements. The Kruskal Wallis test was used because N <30 in the triple comparisons, in cases where a difference was detected, the size of the effect was calculated with eta square (d). Although there was no significant difference between the first and last test scores in the control group, less error in the last test than in the first test indicates that Hemsball training had an effect. significant on their attention levels. He concluded that the level of attention of the students who participated in the Hemsball training had increased to the `average` level. As a result, it can be said that Hemsball's playing skills are moderately effective in developing levels of attention. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Hemsball oyun becerilerinin ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | Hemsball skills in play of secondary student effect on levels of attention | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-07 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sport psychology | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.subject.ytm | Divided attention | |
dc.subject.ytm | Faculty of Sports Sciences | |
dc.subject.ytm | Visual attention | |
dc.subject.ytm | Focused attention | |
dc.subject.ytm | Selective attention | |
dc.subject.ytm | Complex attention | |
dc.subject.ytm | Joint attention | |
dc.identifier.yokid | 10317276 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607924 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |