Show simple item record

dc.contributor.advisorGürel, Zeki
dc.contributor.authorCengiz, Şerife
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:01Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:01Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346816
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Çocuk Haftası dergisini Türkçe öğretimi ve değerler eğitimi açısından incelemek ve dergide yer alan tahkiyeli eserlerin değerler eğitiminde bir araç olarak kullanılabilirliğini tespit etmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın inceleme nesnesini Çocuk Haftası dergisinin 30 Ekim 1942 tarihli bağımsız olarak çıkan ilk sayısı, 1943-1950 yıllarında yayınlanan 374 sayısı ve 1958-1964 yılları arasında yayınlanan 318 sayısında yer alan tahkiyeli eserler oluşmaktadır. Çalışma kapsamında dergide yer alan tahkiyeli eserlerin ne kadarında 2019 Türkçe Öğretim Programında yer alan kök değerler olarak adlandırılan; adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik değerlerine yer verildiği incelenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda dergide yer alan tahkiyeli eserlerden bir kısmının değerler eğitiminde kullanılabilecek yeterliliğe sahip ve Türkçe öğretimi açısından da uygun olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Çocuk Haftası Dergisi, Türkçe Öğretimi, Değerler Eğitimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine Çocuk Haftası Magazine in terms of Turkish and values education and test the availability of the narrative works in the journal as an instrument.Document review method, one of the qualitative research methods, were used in accordance with the aim of the study.The subject of the research was composed of the narrative works included in the first issue of Çocuk Haftası Magazine dated 30 October 1942 published independently, the 374th issue of the same magazine published between 1943 and 1950 and the 318th issue published between 1958 and 1964. Within the scope of the study, it was examined at what rate the justice, friendship, honesty, self-control, patience, respect, love, responsibility, patriotism and helpfulness values, named as the core values included in 2019 Turkish Education Program, were included in the narrative works in the magazine. The data obtained in the research was assessed with content analysis.As a result of the research, it was concluded that some of the narrative works included in the magazine had enough capacity to be used in values education and were suitable in terms of Turkish education.Key Words: Çocuk Haftası Magazine, Turkish Education, Values Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk Haftası Dergisindeki tahkiyeli eserlerin Türkçe öğretimi ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the narrative works in Çocuk Haftası Magazine in terms of Turkish and values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-12
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10330864
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621052
dc.description.pages309
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess