A special use of PR: Corporate social responsibility
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramının gelişimini daha iyi anlamak - kavramı tanımlamak ve Türkiye'de hangi sosyal sorumluluk alanlarında en fazla ve en az proje gerçekleştirildiğini ortaya koymaktır. Bir diğer amaç ise halkla ilişkiler ajansları ve uzmanları tarafından uygulanan kurumsal sosyal sorumluluk uygulama modeli hakkında fikir sahibi olmaktır. İkincil araştırmada yazın taraması yapılarak KSS tanımları, sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler arasındaki ilişki ile dünyada ve Türkiye'de uygulanan sosyal sorumluluk projelerinin hangi alanlarda gerçekleştirildiği incelenmiştir.Birincil araştırmanın ilk bölümünde Türkiye'deki kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının tartışıldığı derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler, en çok rastlanılan KSS projelerinin eğitimle ilgili olduğunu ortaya koymuştur. Bunu ikinci sırada sağlık ve çevre, üçüncü sırada kültür ve sanat, son olarak insan ve personel hakları takip etmektedir. İkinci bölüm ise bir örnekolay çalışmasını kapsamaktadır. Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği 'nin 2001 yılında gerçekleştirdiği `Halkla İlişkilerde Mükemmelliyet, Dünya Yarışması`nda topluma hizmet alanında ödül kazanan `Çağdaş Türkiye'nin Çağdaş Kızları` isimli proje incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Örnekolay Çalışması. vııı The aim of this study is to better understand the advent of the corporate social responsibility (CSR) - to diagnose the concept and to evaluate which of the CSR areas are most and less preferred in Turkey. Another aim is to gain insight on a CSR process model as applied by PR agencies or specialists. In the secondary research, literature is reviewed for definitions of CSR, relationship of CSR and public relations and the areas of CSR in both the world and Turkey. In study 1, indepth interviews were conducted, in which the practices of CSR in Turkey were discussed. The interviews have revealed that the most encountered CSR projects are the ones concerning education, then comes the health and environmental issues, next the ones concerning art and culture and lastly human rights and the employee affairs. Study 2 consists of a case study in which TurkcelPs CSR project, `Contemporary Girls of Contemporary Turkey`, (the winner in the Golden World Awards for Excellence in Public Relations, 2001) is analyzed. Key words: Public Relations, Social Responsibility, Corporate Social Responsibility, Case Study. VII
Collections