Show simple item record

dc.contributor.advisorUsluata, Ayseli
dc.contributor.authorHürmeriç, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:52Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:52Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344960
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramının gelişimini daha iyi anlamak - kavramı tanımlamak ve Türkiye'de hangi sosyal sorumluluk alanlarında en fazla ve en az proje gerçekleştirildiğini ortaya koymaktır. Bir diğer amaç ise halkla ilişkiler ajansları ve uzmanları tarafından uygulanan kurumsal sosyal sorumluluk uygulama modeli hakkında fikir sahibi olmaktır. İkincil araştırmada yazın taraması yapılarak KSS tanımları, sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler arasındaki ilişki ile dünyada ve Türkiye'de uygulanan sosyal sorumluluk projelerinin hangi alanlarda gerçekleştirildiği incelenmiştir.Birincil araştırmanın ilk bölümünde Türkiye'deki kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının tartışıldığı derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler, en çok rastlanılan KSS projelerinin eğitimle ilgili olduğunu ortaya koymuştur. Bunu ikinci sırada sağlık ve çevre, üçüncü sırada kültür ve sanat, son olarak insan ve personel hakları takip etmektedir. İkinci bölüm ise bir örnekolay çalışmasını kapsamaktadır. Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği 'nin 2001 yılında gerçekleştirdiği `Halkla İlişkilerde Mükemmelliyet, Dünya Yarışması`nda topluma hizmet alanında ödül kazanan `Çağdaş Türkiye'nin Çağdaş Kızları` isimli proje incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Örnekolay Çalışması. vııı
dc.description.abstractThe aim of this study is to better understand the advent of the corporate social responsibility (CSR) - to diagnose the concept and to evaluate which of the CSR areas are most and less preferred in Turkey. Another aim is to gain insight on a CSR process model as applied by PR agencies or specialists. In the secondary research, literature is reviewed for definitions of CSR, relationship of CSR and public relations and the areas of CSR in both the world and Turkey. In study 1, indepth interviews were conducted, in which the practices of CSR in Turkey were discussed. The interviews have revealed that the most encountered CSR projects are the ones concerning education, then comes the health and environmental issues, next the ones concerning art and culture and lastly human rights and the employee affairs. Study 2 consists of a case study in which TurkcelPs CSR project, `Contemporary Girls of Contemporary Turkey`, (the winner in the Golden World Awards for Excellence in Public Relations, 2001) is analyzed. Key words: Public Relations, Social Responsibility, Corporate Social Responsibility, Case Study. VIIen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleA special use of PR: Corporate social responsibility
dc.title.alternativeHalkla İlişkilerin özel bir kullanımı: Kurumsal sosyal sorumluluk
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid164434
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148072
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess