Mesleki eğitim programlarının geliştirilmesinde okul-işyeri işbirliğinin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Meslek liselerindeki öğretmenlerin ve öğrencilerin en önemli problemlerinden biri; mezunların aldığı eğitimle, çalışma ortamında gerekli olan bilgilerin örtüşmemesi ve mezunların almış oldukları bilgilerin iş yasanımda kullanılmıyor olmasıdır. Araştırmanın amacı; mezun öğrencilerin bilgi ve becerileri yönünden iş hayatına daha çabuk adapte olabilmeleri için okul-işyeri işbirliğinin önemini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma İstanbul ili, Üsküdar ilçesi sınırlan içinde görevli meslek lisesi öğretmenlerini temel alarak yapılmıştır. Araştırmaya 2005-2006 Eğitim- Öğretim yılında, İstanbul Üsküdar'da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, mesleki eğitim veren 2 okulda görev yapan, 100 öğretmen katılmıştır. Analizlerin yapılmasında; histogramlara göre t-testi, Anova, Mann-Whithey U ve Kruskal-Wallis H testleri uygulanmış, elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. One of tihe main problems of students and teachers of trade and vocational high schools is; graduates education is too theorical compared to the work conditions of industry. The aim of this study is to expose the importance of school-business in order to adapt graduates knowledges and abilities faster into business life. This research is based on trade and vocational high school teachers who work in Üsküdar, Istanbul. 100 teachers attended to the research, which was prepared in 2005-2006 academic year at 2 schools which give `trade and vocational` education in Üsküdar, Istanbul. According to histograms, T-test, Anova, Mann- Whitney U and Kruskal-Wallis H test techniques have been used to analyze the data. The findings have been discussed the light of literature, and some suggestions have been given.
Collections